1. Hírek
  2. A legsportosabb Q-modell – Az új Audi RS Q8
Újdonság az Audiról

A legsportosabb Q-modell – Az új Audi RS Q8

Az új Audi RS Q8 a Q-sorozat csúcsmodellje, amely az RS-modellek menetteljesítményeit a prémium kupék eleganciájával és az SUV-modellek sokoldalúságával ötvözi. Az új Audi RS Q8 Németországban és további európai piacokon 2020 első negyedéve során érkezik a márkakereskedőkhöz.

Audi Open Corner

„Első ízben mutatunk be az Audi RS-modellek 25 éves története során a vérbeli nagyteljesítményű sportautók génjeit hordozó, nagyméretű SUV-kupét” – hangsúlyozta Oliver Hoffmann, az Audi Sport GmbH ügyvezető igazgatója. „V8-as biturbo-benzinmotorjával az Audi RS Q8 az RS-modellcsalád legtekintélyesebb tagja.”

 

Maximális teljesítmény és magas fokú gazdaságosság – a hajtásrendszer

 

441 kW (600 LE) teljesítmény, a 2200 és 4500 percenkénti fordulatszám közöti tartományon 800 newtonméter forgatónyomaték – az új Audi RS Q8 4,0 literes, V8-as erőforrása valóban mély benyomást keltő menetteljesítményekkel szolgál. Turbófeltöltésű és közvetlen benzinbefecskendezésű aggregátjával az Audi Sport SUV-kupéja álló helyzetből mindössze 3,8 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás és 13,7 másodperc alatt 200 kilométer/órás tempóra, végsebességét pedig 250 kilométer/órára korlátozza az elektronika. Az opcionális Dinamika csomag plusz részeként a csúcssebessége akár 305 kilométer/óráig is emelhető.

 

1-3-7-2-6-5-4-8 gyújtási sorrendjével a 4.0 TFSI erőforrást sportosan telt hangzás jellemzi. Kettős vezetésű kipufogórendszere az RS-modellekre jellemző módon kétoldalt mély benyomást keltő, ovális végcsövekben zárul. A vezető az Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszerrel igény szerint befolyásolhatja a motor hangját, a fekete végcsövekkel szerelt, extrafelszerelésként rendelhető RS sportkipufogó-rendszer pedig még sportosabb akusztikai élményről gondoskodik.

 

Az RS Q8 V8-as biturbo-erőforrása kiemelkedő menetteljesítményekkel ötvözi magasfokú gazdaságosságát. Mild-hibrid rendszere (MHEV) 48-voltos fedélzeti elektromos főhálózatra épül, s központi eleme a főtengelyre csatlakozó, szíjhajtású indítógenerátor, amely az enyhe lassítások és a fékezések során akár 12 kW teljesítménnyel is táplálhat vissza energiát, ami azután a lítiumion-akkumulátorban tárolható. Amikor a vezető az 55 és 160 kilométer/óra közötti sebességtartományban elveszi a gázt, a hajtásrendszer-menedzsment a pillanatnyi menethelyzet és az Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszerben beállított üzemmód szerint két lehetőség közül választ: az új RS Q8 energiát táplálhat vissza (rekuperáció) vagy leállított motorral akár 40 másodpercen át szabadon gördülhet („vitorlázás”). A gázpedálra lépve a szíjhajtású indítógenerátor a másodperc tört része alatt újraindítja a motort. Az MHEV-technika már 22 kilométer/óra maradványsebességtől lehetővé teszi az automatikus motorleállítás és -indítás rendszerének (Start-Stop System) alkalmazását. A még hatékonyabb gazdaságosság érdekében a mild-hibrid rendszer kameraalapú érzékelőkkel is összeköttetésben áll. Amint az első kamera az új RS Q8 előtt álló jármű elindulását érzékeli, álló helyzetben a féket nyomva is beindul a motor.

 

Az MHEV-komponensek együttműködése jelentősen növeli a menetkényelmet, s a mindennapos üzem során akár 0,8 liter üzemanyagot is megtakaríthat 100 kilométerenként.

 

További gazdaságosságnövelő műszaki megoldásként a cylinder on demand (COD) rendszere is rendelkezésre áll a fedélzeten, amely az alacsony és közepes terhelési, illetve fordulatszám-tartományon a felső sebességfokozatokban a befecskendezés és a gyújtás lekapcsolásával, valamint a szívó- és a kipufogószelepek zárásával átmenetileg leállítja a kettes, hármas, ötös és nyolcas hengert. A folyamat mindössze ezredmásodperceket igényel és az utastérben gyakorlatilag nem is érzékelhető. Négyhengeres üzemben az aktív hengerek munkapontja a jellegmező nagyobb terheléshez tartozó, magasabb hatásfok jellemezte területére helyeződik át, miközben a leállított hengerek egyfajta gázrugóként szinte teljesen veszteségmentesen járnak, a gázpedál lenyomására pedig haladéktalanul ismét működésbe lépnek.

 

A 4.0 TFSI aggregát tekintélyes erejét már alapkivitelben a nyolcfokozatú tiptronic sebességváltó továbbítja a quattro állandó összkerékhajtás felé, amelynek bolygóműves felépítésű, tisztán mechanikus működésű központi differenciálműve 40:60 arányban osztja el a forgatónyomatékot az első és a hátsó tengely között. Amennyiben a rendszer valamelyik keréken hajtásból eredő megcsúszást (kipörgés) érzékel, automatikusan a kedvezőbb vonóerőátadási tulajdonságokkal rendelkező tengelyre irányítja a forgatónyomaték túlnyomó részét, akár 70 százalékban előre vagy akár 85 százalékban hátra.

 

Az új RS Q8 agilis és biztos irányíthatósági tulajdonságait a kerekenkénti forgatónyomaték-szabályzás tökéletesíti tovább, a quattro sport-differenciálmű pedig a dinamikus kanyarvételek során igény szerint osztja el a forgatónyomatékot a hátsó kerekek között – egyfajta aktív Torque Vectoring a vonóerőátadási képességek, a menetstabilitás és a menetdinamikai tulajdonságok szolgálatában.

 

Mindenre felkészült – a futómű

 

Az első és hátsó felfüggesztések egyaránt ötkaros konstrukciója egymástól különválasztva veszi fel a hossz- és oldalirányú erőket, a lengőkarok – akárcsak a segédvázak – jelentős részben alumíniumból készülnek. Az SUV-kupé nyomtávja elöl 1692, hátul 1696 milliméter.

 

Az alapkivitelt bővítő, csillapításszabályzással kiegészített adaptív sport-légrugózással (adaptive air suspension sport) az új RS Q8 a versenypályák és a terepezés világát ötvözi, RS-specifikus lengéscsillapító-hangolása különösen széles szabályzási tartományt kínál a hangsúlyosan kényelmes és az extrém sportos karakterisztikák között. A karosszéria magassági pozíciója a pillanatnyi menethelyzettől és a vezető kívánságától függően akár 90 milliméteres tartományban is változtatható.

 

A kívánságra rendelhető elektromechanikus aktív billenésstabilizálás (EAWS) a gyors kanyarvételek során minimálisra mérsékli a karosszéria oldalirányú billenőmozgásait. Mindkét tengely osztott stabilizátorának jobb és bal oldala között egy-egy kompakt elektromos motor dolgozik. Egyenes menetben a két stabilizátorfél egymástól elválasztva működik, egyenetlen úton hatékonyan mérsékelve a karosszéria mozgásait, emellett a gördülési kényelmet is növelve. Kanyarban ezzel szemben a rendszer az oldalirányú billenések optimális kiegyenlítésére összpontosít, s a két stabilizátorfelet ekkor egymással szemben elfordítva jelentősen csökkenti a kocsiszekrény kanyarbeli oldalirányú billenéseit. Az EAWS technikája a 48-voltos fedélzeti elektromos főhálózat része és energia-visszatápláló berendezésként is szolgál, elektromos motorjai generátorüzemén keresztül ugyanis energia nyerhető vissza, amely elektromos energia formájában az akkumulátorban tárolható.

 

A 305 kilométer/óra leszabályozatlan végsebességgel, extrafelszerelésként kínált Dinamika csomag plusz részeként a lehető legmagasabb fokú sportosság jegyében kialakított futóművet élvezhetnek az ügyfelek, amely az elektromechanikus aktív billenésstabilizálás (EAWS), a quattro sport-differenciálmű és az RS-kerámiafékek technikáit is magában foglalja.

 

Az alapkivitelhez tartozó összkerékkormányzás nagynyomatékú elektromos orsós hajtáson és két nyomtávrúdon keresztül mozgatja a hátsó kerekeket. Kis sebességeknél a hátsó kerekek akár öt fok tartományon az elsőkkel ellentétes irányban fordulnak be, aminek eredményeképpen még agilisabbá válik az autó. Nagy tempónál a rendszer a gyors irányváltások során növelve a menetstabilitást az elsőkkel megegyező irányban, másfél fokig terjedő mértékben kormányozza be a hátsó kerekeket.

 

Változtatható szabadmagasságával, rövid karosszéria-túlnyúlásaival, quattro állandó összkerékhajtásával és lejtő-asszisztensével az új Audi RS Q8 ott is biztonsággal haladhat tovább, ahol a műutak már véget érnek.

 

A vezető az Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszeren keresztül igény szerint alakíthatja az RS Q8 alapvető karakterét, amihez nyolc menetprofil áll rendelkezésére: comfort, auto, dynamic, efficiency, allroad és offroad, valamint az egyénileg konfigurálható RS-specifikus RS1 és RS2 üzemmódok, amelyeket közvetlenül a kormánykerék RS-MODE gombjával választhat. Az Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszer segítségével egyebek mellett a motor- és a sebességváltó-menedzsment, a kormányrásegítés, a légrugózás, az összkerékkormányzás, a motorhang, illetve az automatikus légkondicionáló berendezés karakterisztikája változtatható.

 

Az új RS Q8 alapkivitelben 22 col peremátmérőjű, 10-küllős „Stern” dizájn szerinti alumíniumöntvény keréktárcsákkal és 295/40 méretű gumiabroncsokkal készül – a legnagyobbak, amelyeket valaha gyárilag sorozatgyártású Audira szereltek. Kizárólag az RS Q8 számára extrafelszerelésként és különböző színekben 23 colos, 5 Y-küllős „Rotor” dizájn szerinti alumíniumöntvény keréktárcsák is rendelhetők. A hatalmas kerekek mögött RS-fékrendszer dolgozik, elöl 420, hátul 370 milliméter átmérőjű, belső szellőzésű kompozit féktárcsákkal. A tízdugattyús féknyergek alapkivitelben feketék, s kívánságra vörösre fényeztethetők, míg az extrafelszerelésként rendelhető RS-kerámiafékek féknyergei igény szerint szürke, vörös vagy kék színűek, féktárcsáik pedig elöl 440, hátul 370 milliméter átmérőjűek.

 

Magabiztos – a külső megjelenés

 

Impozáns nyolcszögletű Singleframe hűtőrácsával, már alapkivitelben Manhattan-szürke kontrasztárnyalatra fényezett, RS-specifikus hűtőmaszkjával és fényes fekete, méhsejtmintázatú RS-rácsozatával az új Audi RS Q8 feltűnően magabiztos arculattal érkezik. Masszív, fényes fekete szélső légbeömlőnyílásai és matt alumínium pengeleme (blade) révén tökéletesen érvényesülhet az Audi Sport nagyméretű SUV-kupéjának atletikus karaktere.

 

A hátrafelé ereszkedő tetővonal erősen megdöntött D-oszlopokhoz csatlakozik és a kerékjáratok jellegzetes quattro-domborulataira (quattro-blister) támaszkodik. A karosszéria színére fényezett, RS-specifikus sárvédő-burkolatok elöl tíz, hátul öt milliméterrel szélesítik a karosszériát, helyet biztosítva a tekintélyes nyomtávok számára. Extrafelszerelésként 23 col peremátmérőjű könnyűfém keréktárcsák hangsúlyozzák az RS Q8 erőteljes fellépését. Alapkivitelben az egybefüggő RS-küszöbborítások Manhattan-szürke színűek, még atletikusabb megjelenést kölcsönözve a karosszéria számára. Felül az RS-tetőlégterelő, míg az útfelület irányában a matt alumínium diffúzor-díszléccel és a jellegzetes ovális RS-kipufogóvégcsövekkel kialakított, RS-specifikus hátsó lökhárító szolgál markáns lezárásként. Az RS-tetőlégterelő a hátsó tengelyre kifejtett leszorítóerővel nagy sebességeknél is kiegyensúlyozott menetstabilitásról gondoskodik.

 

Az új Audi RS Q8 palettáján kilenc külső szín sorakozik, köztük egy normál- és nyolc metál, illetve gyöngyház-fényezéssel. A külső visszapillantó tükrök házai alapkivitelben alumínium felülettel készülnek, opcióként pedig a karosszéria színére vagy feketére fényeztethetők, de szénszálerősítésű műanyag (karbon) kivitelben is megrendelhetők. A fekete és karbon optikai csomag elemei a hűtőmaszkon, a pengeelemeken (blade), a diffúzor-díszlécen és a hátsó fénysávon (csak a karbon esetében) jelennek meg. Az optikai csomagok részeként az első és hátsó Audi-karikák és „RS” feliratok kívánságra egyaránt fekete bevonatot kaphatnak. Az Audi exkluzív kínálata számos további egyéni kialakítási lehetőséggel szolgál.

 

Az ügyfelek LED-technikájú fényszórók kétféle kivitele közül is választhatnak, az extrafelszerelésként rendelhető, sötétített RS-Matrix-LED fényszórók háromdimenziós nappali menetfényükkel egyfajta digitális karaktert sugároznak, akárcsak a hátsó lámpák. Utóbbiakat fényes fekete alapon húzódó fénysáv köti össze, szintén a far szélességét hangsúlyozva. Az RS-Matrix-LED fényszórók és a LED-technikájú hátsó lámpák dinamikus irányjelzőkkel készülnek, az autó nyitásakor és zárásakor pedig kifejező RS-specifikus fényanimációval szolgálnak.

 

Nagyvonalú sportosság – az utastér

 

Az új RS Q8 utastere hangsúlyosan letisztult kialakítású, a fekete szövet tetőkárpit alatt minden kezelőelem logikusan viszonyul egymáshoz és jól harmonizál egymással. Kívánságra a tetőkárpit holdezüst szövet vagy Alcantara, illetve fekete Alcantara kivitelben is rendelhető. A karcsú műszerfal és a hangsúlyosan vízszintes vonalvezetés tágas összhatást kelt. A cockpit központi eleme a felső MMI touch response érintőképernyő, amely Black Panel kivitelével kikapcsolt állapotban csaknem láthatatlanul simul a műszerfal nagyméretű fekete felületébe.

 

További meghatározó dizájnelem a középső alagút széles, szimmetrikus kialakítású középkonzolja, amelyet antracitárnyalatú Alu Race dizájnelemek szegélyeznek, még jobban kiemelve a nagyméretű SUV-kupé sportos karakterét.

 

Az Audi virtual cockpit műszeregységen és az MMI-képernyőn speciális RS-kijelzők tájékoztatnak egyebek mellett a gumiabroncsok légnyomásáról, a pillanatnyi forgatónyomaték- és teljesítményértékekről, a hőmérsékletről, a köridőkről és a nehézségi gyorsulással (g) kifejezett menetdinamikai erőhatásokról. A sebességváltó-kapcsolásjelző fények a fordulatszámhatár elérésekor a szükséges felkapcsolásra hívják fel a vezető figyelmét, de az extrafelszerelésként rendelhető Head-up kijelző is szolgál RS-specifikus grafikai megjelenítésekkel.

 

Az „RS” nyomattal díszített, fekete gyöngynappa-bőr/Alcantara kárpitozású sportülések harmonikusan illeszkednek a nagyméretű SUV-kupé atletikus stílusába. Még inkább luxusszínvonalú felszerelések az „RS” nyomattal díszített és méhsejtmintájú steppeléssel varrott és Valcona bőrrel bevont RS-sportülések, amelyek masszázsfunkciójuk mellett perforált felületük révén szellőztetési lehetőséget is kínálnak.

 

Az RS-sportülések alapkivitelben fekete, kívánságra konyak vagy gránitszürke kárpittal készülnek. A két RS-dizájncsomag a térdtámaszok, a kormánykerékkarima, a lábszőnyegek és a sebességváltókar díszvarrásait, illetve a biztonsági övek szegélyeit kínálják vörös vagy szürke kontrasztárnyalatban. A középkonzol, a sebességváltókar és a kormánykerék mindkét dizájncsomagban Alcantara bevonatot kap. A matt karbon, szürke tölgyfa és Alu Spektrum dekorbetétek további választási lehetőséget kínálnak, a bővített bőrkárpit-csomag pedig az ajtókárpitok felső részét is magában foglalva teremt még nemesebb összhatást.

 

A kormánykeréken „RS”, a megvilágított első küszöbléceken pedig „RS Q8” felirat tűnik fel. A sebességváltó-kapcsolóbillentyűkkel szerelt, alul egyenesített karimájú, teljes egészében perforált bőr bevonatú RS-sportkormány multifunkciós gombokat is kínál. Az Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszer új RS1 és RS2 üzemmódjait közvetlenül a kormánykerék RS-MODE gombjával választhatja a vezető, az Audi virtual cockpit műszeregységen ekkor automatikusan megjelennek az RS-specifikus kijelzők.

 

Az RS Q8 hátsó traktusa is bizonyítja zavartalan mindennapos használhatóságát. Háromrészes hátsó ülése már alapkivitelben hosszirányban állítható, a támláját lehajtva pedig akár 1755 literes raktér tárulhat fel az elektromos mozgatású csomagtérajtó mögött.

 

Biztonsággal hálózatba kapcsolva – vezetői segédrendszerek és infotainment

Az új Audi RS Q8 számos menethelyzetben támogatja a vezetőt. A széleskörű kínálatban több mint harmincféle vezetői segédrendszer szerepel, köztük az adaptív menetasszisztenssel, a gazdaságosság-asszisztenssel, az útkereszteződés-asszisztenssel, a sávváltások során figyelmeztető rendszerrel, az útpadka-figyelmeztetéssel és a környezetmegfigyelő kamerákkal.

 

A magyar piacra az Audi RS Q8 már alapkivitelében a csúcsszínvonalú MMI Navigációs rendszer plusz infotainment-berendezéssel érkezik, amely az Audi connect LTE Advanced szabvány szerinti adatátviteli moduljával, valamint WLAN-hotspottal készül. A navigációs rendszer a megtett útvonalak alapján felismeri a vezető személyes preferenciáit, így intelligens javaslatokkal szolgálhat. Az Audi connect online-szolgáltatások előretekintő módon egészítik ki az útvonaltervezést.

 

Az új Audi RS Q8 Németországban és további európai piacokon 2020 első negyedéve során érkezik a márkakereskedőkhöz.

Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

Hölgy Hölgy
Úr Úr
Érdeklődöm a weboldalakról származó tartalom iránt
Volkswagen, Audi, SKODA telephely Volkswagen, Audi, SKODA telephely
SEAT és CUPRA telephely SEAT és CUPRA telephely
Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.