Újdonság a Volkswagenről
2020.11.27.

A Volkswagen Group Components alapvető alkatrészeket szállít a Volkswagen ID.4-hez

A Volkswagen Group Components az új Volkswagen ID család első modelljeinek és a Csoport márkáinak számos más, a moduláris elektromos hajtásmátrixon (MEB) alapuló modelljének központi szállítója. A Volkswagen Group Components a Volkswagen márka első teljesen elektromos szabadidőautójának, a világ e-autó ID.4-nek a hozzáadott értékéhez hozzávetőlegesen 40%-kal járul hozzá. Összehasonlítva egy hagyományos hajtású modellel ez körülbelül 10 százalékponttal magasabb érték.
Volkswagen

Versenyképességi mutató

A független vállalati üzleti egység felelős a Csoport márkák stratégiai komponenseinek fejlesztéséért és gyártásáért. A Volkswagen Group Components úttörő szerepet tölt be az ágazat átalakításában: 2015 óta határozottan az innovatív, versenyképes és méretezhető termékekre összpontosít a holnap mobilitása érdekében. Ma a nemzetközi üzemeiben a Components gyártja az e-SUV - a Volkswagen ID.4 - központi alkatrészeit a német, a kínai és a jövőben az észak-amerikai piacok számára.

 

A MEB-re épülő jelenlegi és jövőbeli modellek a legjelentősebb mozgatórugói az e-mobilitásra való áttérésben a Volkswagen Group Components gyáraiban. Thomas Schmall, a független egység vezérigazgatója úgy véli, hogy csapata felkészült a nagyobb megrázkódtatásokra: „A hozzáadott érték jelentős aránya, mellyel alkatrészeink hozzájárulnak a Csoport márkáinak járműveihez, versenyképességünk mutatója. Ez alátámasztja a Csoport elektromos offenzíváját, és azt mutatja, hogy a jövőbeni fókuszunkkal kapcsolatban megfelelő termékdöntéseket hoztunk. Ez azt jelenti, hogy a Volkswagen Group Components a legjobb úton van ahhoz, hogy világszerte az egyik legnagyobb gépjárműipari e-alkatrész-gyártó legyen.”

 

KASSEL: Vezető üzem elektromos hajtásokhoz

A kasseli Components gyár szállítja az ID.4 és egyéb MEB járművek elektromos meghajtásait és platformjait Európába és Észak-Amerikába. Az átalakítás részeként a Csoport legnagyobb sebességváltó-gyártási telephelye most az elektromos meghajtások gyártására is szakosodott. A fő elemeket - a rotort és az állórészt - a salzgitteri alkatrészgyár szállítja. A motorokat, a sebességváltókat és a köztes házakat Hannoverben, Poznańban és Kasselben öntik. Az elektromos hajtáshoz tartozó összes alkatrészt, beleértve a Kasselben gyártott 1-fokozatú sebességváltót is, a helyszínen szerelik össze.

 

A kínai piac elektromos meghajtásait a Tianjin gyárban gyártják. Ez teszi világszerte a Volkswagen Group Components-et ezen alapvető elektromos jármű-alkatrészek egyik legnagyobb gyártójává.

 

BRAUNSCHWEIG: Új központ az akkumulátorrendszer gyártására

Az MEB akkumulátor-rendszerét Braunschweig telephelyén gyártják. További képességekkel bővült az alváz alkatrészeinek gyártása és összeszerelése mellé: az egész Csoport számára ide összpontosították a megfelelő vezérlőegységekhez a nagyfeszültségű akkumulátor rendszerek és szoftverek fejlesztését. Az akkumulátor rendszert a kínai Foshan telephelyen is gyártják.

 

SALZGITTER: Terv a jövő számára

Az átalakulás témája sehol sem érvényesül erősebben, mint Salzgitterben. Először az elemi alkatrészeket - a rotort és az állórészt - gyártják itt az ID.4 és más MEB modellek meghajtásához. Másodsorban, a Volkswagen Group Components az akkumulátor-technológiával kapcsolatos szakértelmet és kompetenciát a Csoport egészében az itt található Center of Excellence for Battery Cells (CoE) intézményben gyűjti össze. A kísérleti gyártósor és az elemző laboratóriumok az akkumulátorcellák és a gyártástechnológia továbbfejlesztésének mozgatórugói. A svéd Northvolt AB akkumulátorgyártóval együttműködve a szomszédban épül fel a Northvolt Zwei közös vállalkozás első akkumulátorcellás üzeme, amely 2024-re készül el.

 

A használt nagyfeszültségű akkumulátorok újrafeldolgozására szolgáló kísérleti üzem Salzgitterben is megkezdi működését a következő hetekben, és fémeket és értékes nyersanyagokat nyer vissza olyan elemekből, amelyeket nem lehet újrafeldolgozni vagy újrafelhasználni. A cél az elemek több mint 90% -ának újrafelhasználása a jövőben.