A Volkswagen Haszonjárművek előrelép a mobilitás mint szolgáltatás terén az önvezető technológiák kutatás-fejlesztésben
A Volkswagen Haszonjárművek (VWCV) következetesen és gyorsan halad az önvezető technológia fejlesztése és megvalósítása terén. „A Csoport felügyelőbizottságának jóváhagyásával az Autonóm Vezetés K + F programunkkal megalapozzuk a mobilitás jövőjét. Az autonóm, elektromos vezetés jelentősen hozzájárul majd a városi mobilitáshoz és a közúti biztonsághoz. Járműveink az első logikus választást jelentik az ilyen rendszerek alkalmazására "- magyarázza Carsten Intra, a Volkswagen Haszonjárművek vezérigazgatója a Volkswagen Csoport mai felügyelő bizottsági ülése után.
A Volkswagen Haszonjárműveknél jelenleg előkészítés alatt áll a forgalmi célú autonóm rendszerek bevezetése 2025-ben. Christian Senger, elmondta: "Idén először hajtunk végre valós kísérleteket Németországban, melyek során az Argo AI önvezető rendszerét a Volkswagen Haszonjárművek az ID. BUZZ egyik jövőbeli változatában fogja használni. A cél egy olyan koncepció kidolgozása, amely hasonló a MOIA által kínált megoldásokhoz. Ennek az évtizednek a közepén ügyfeleinknek lehetőségük lesz arra, hogy bizonyos városokban úticéljukat önvezető járművekkel érjék el."
Együttműködésük részeként a Ford Motor Company és a Volkswagen Haszonjárművek egyenlő mértékben fektettek be az Argo AI cégbe, amely az autonóm vezetés szoftverplatformjaira specializálódott. A cél: az önvezető rendszerek következetes és gyors fejlesztése és használata. Az egymilliárd amerikai dollár kezdeti befektetés mellett a Volkswagen az AID (Autonomous Intelligent Driving) leányvállalatát is bevitte az Argo AI-ba. Az autonóm vezetés költségvetésének a Felügyelő Bizottság általi megerősítésével a Volkswagen Haszonjárművek (VWCV) megteszi a következő jelentős lépést az autonóm mobilitás jövője felé.
A konszernen belül haszonjármű-márka felelős a teljesen autonóm rendszerek fejlesztéséért és azok kereskedelmi használatáért a városi területeken. A VWCV speciális rendeltetésű járműveket (SPV) fejleszt ki és gyárt majd, például robo-taxikat és kisteherautókat is.
Az Argo AI beruházásokon túlmenően a Csoport milliárdokat fektet a Car.Software Organisation projektjeibe is, amely az Argo AI-val párhuzamosan és attól függetlenül fejleszti a támogatott és automatizált vezetési funkciókat a 4. szintig a magán mobilitási szektorban a Volkswagen Csoport összes márkája számára.
A Volkswagen Haszonjárművek fejleszti azokat a járműveket, amelyekben az Argo önvezető rendszerét (SDS) használják. A teljesen elektromos ID. BUZZ-ra alapulnak, amelynek világpremierje egy év múlva, 2022-ben lesz. A fejlesztések már teljes sebességgel folynak, hogy ne csak elektromossá tegyék az ikonikus Bullit, hanem az SDS-sel úttörő autonóm járművé alakítsák át.