1. Hírek
  2. Akár 78 kilométer elektromos hajtással – Az új Audi A3 Sportback 40 TFSI e
Újdonság az Audiról

Akár 78 kilométer elektromos hajtással – Az új Audi A3 Sportback 40 TFSI e

Akár 78 kilométer tisztán elektromos hatótáv (NEDC) és 150 kW (204 LE) rendszerteljesítmény: az Audi bemutatja A3 Sportback 40 TFSI e modelljét (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km)*: 1,5-1,4; elektromosáram-fogyasztás, kombinált (kWh/100 km)*: 13,8-13,0; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km)*: 34-30). A hálózatról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid) hajtásrendszerű kompaktmodell károsanyag-kibocsátás nélkül is közlekedhet, magasfokú gazdaságosság mellett kínál sportos menetteljesítményeket és az új A3 sorozat minden erényét felsorakoztatja.

Audi Open Corner

Új A3 Sportback 40 TFSI e modelljével (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km)*: 1,5-1,4; elektromosáram-fogyasztás, kombinált (kWh/100 km)*: 13,8-13,0; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km)*: 34-30) folytatja járművei elektromossá alakításnak offenzíváját az Audi. Az A6, A7, A8, Q5 és Q7 sorozat hálózatról tölthető (Plug-in Hybrid) hibridmodelljei már megérkeztek a nemzetközi (mivel nálunk még nincs A8, A7) piacra, s most a kompaktmodellek következnek, a sort pedig – nagysikerű elődje, az A3 Sportback e-tron koncepcióját átvéve, illetve továbbfejlesztve – az Audi A3 Sportback 40 TFSI e nyitja. Röviddel ezután egy erősebb változat is megjelenik, amely inkább sportos tulajdonságait emeli ki.

 

TFSI-motor + elektromos hajtás– motor, erőátvitel és akkumulátor

A hálózatról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid) kompaktmodell belsőégésű motorjaként egy 1.4 TFSI erőforrás szolgál. E négyhengeres, benzines aggregát teljesítménye 110 kW (150 LE), s az 1550 és 3500 percenkénti fordulatszám közötti tartományon 250 newtonméter maximális forgatónyomatékot bocsát a vezető rendelkezésére. Az elektromos hajtás feladatát egy elődjéhez képest megnövelt teljesítménysűrűségű, állandó gerjesztésű szinkronmotor vette át, 80 kW teljesítménnyel és 330 newtonméter maximális forgatónyomatékkal. A korábbi konstrukcióhoz hasonlóan a hatfokozatú S tronic sebességváltó házába építve működik, ám még könnyebb és kompaktabb konstrukció.

 

Az 1.4 TFSI erőforrás és az elektromos motor együttesen 150 kW (204 LE) rendszerteljesítményt produkál, a rendszer forgatónyomatéka pedig ekkor átmenetileg a 350 newtonmétert is elérheti (boost). A kompakt plug-in hibridmodell álló helyzetből mindössze 7,6 másodperc alatt gyorsul fel 100 kilométer/órás tempóra, s a gyorsítás egészen 227 kilométer/óráig tarthat, az NEDC-ciklus szerint pedig 1,5-1,4 liter üzemanyagot igényel 100 kilométerenként (szén-dioxid-kibocsátás: 34-30 g/km). Hatfokozatú S tronic sebességváltó továbbítja a két motor teljesítményét az első tengelyre. E kettős tengelykapcsolós váltómű elektromos olajszivattyúval rendelkezik, amely átmenetileg leállított TFSI-erőforrás mellett is biztosítja az olajellátást és a fokozatváltásokat.

 

A lítiumion-akkumulátor a hátsó ülések közelében, az A3 Sportback 40 TFSI e (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km)*: 1,5-1,4; elektromosáram-fogyasztás, kombinált (kWh/100 km)*: 13,8-13,0; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km)*: 34-30) padlózata alatt kapott helyet, s összesen 96 prizmacellájában 13,0 kWh energiát tárolhat – csaknem 48 százalékkal többet, mint elődje. A nagyfeszültségű akkumulátor kialakítása változatlan maradt, az előrelépést továbbfejlesztett cellakémiával sikerült elérni. Az akkumulátor hőmérsékletét önálló hűtőkör szabályozza, amely szükség szerint a légkondicionáló berendezéshez is csatlakoztatható, az ügyfelek így magasabb külső hőmérséklet mellett is közlekedhetnek elektromos hajtással.

 

Előtérben a gazdaságosság – a hajtásrendszer-menedzsment

A hálózatról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid) kompaktmodell hajtásrendszer-menedzsmentjét a gazdaságosság jegyében alakították ki. Mínusz 28 Celsius fok felett az autó minden esetben elektromosan indul, az EV gombbal pedig a vezető előtérbe is helyezheti az elektromos hajtást. Az NEDC-szabvány szerint akár 78 kilométert (WLTP: akár 67 kilométer) közlekedhet, vagyis a mindennapi útvonalak nagy részét megteheti nulla károsanyag-kibocsátással, csaknem 20 kilométerrel többet, mint az előző modellel. A tisztán elektromos végsebesség 140 kilométer/óra, kis sebességeknél pedig az úgynevezett Akusztikai jármű-figyelemfelkeltő rendszer (Acoustic Vehicle Alert System) törvényileg előírt elektromos hangja szólal meg.

 

Az A3 PHEV-modell hibrid üzemmódjában a két hajtásrendszer intelligensen osztja meg a munkát. Az MMI kezelési rendszeren keresztül két specifikus üzemmód is választható. A „Battery hold” üzemmódban az akkumulátor épp rendelkezésre álló töltöttségi szintjét őrzi meg a rendszer, míg a „Battery charge” választásakor a lehető legnagyobb töltést kapja az akkumulátor.

 

Az A3 Sportback 40 TFSI e (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km)*: 1,5-1,4; elektromosáram-fogyasztás, kombinált (kWh/100 km)*: 13,8-13,0; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km)*: 34-30) hajtásrendszer-menedzsmentje jelentős mennyiségű adatot dolgoz fel, amelyeket a navigációs rendszer, a különböző érzékelők és a vezetői segédrendszerek szolgáltatnak. Gázelvételre a legtöbb menethelyzet során – a gazdaságosság jegyében – a leállított TFSI-motorral biztosított szabad gördülést választja a rendszer, vagyis az autó „vitorlázik”.

 

„dynamic” menetprofil és S menetfokozat – sportos hibrid-élmény

A szériafelszereltséghez tartozó Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszerrel a vezető – a comfort, efficiency, auto, dynamic vagy individual menetprofil választásával – igény szerint alakíthatja a hajtásrendszer, valamint olyan főegységek, mint a szervokormány és az S tronic sebességváltó karakterét. A dynamic profil aktiválásával és az S tronic sebességváltó S menetfokozatának kapcsolásával a hibrid hajtásrendszer sportos képességeit is megmutatja. Ha ekkor a vezető a gázpedált ütközésig nyomva (kickdown) teljes gázt ad, akár tíz másodpercen át a maximális megemelt forgatónyomatékszint is rendelkezésére áll (boost). Gázelvételre az elektromos gép a fékezési és motorfék-fázisok alatt energia-visszatáplálás (rekuperáció) üzemmódjára vált. Az ekkor produkált lassulás valódi „egypedál-érzést” (One-Pedal-Feeling) közvetít.

 

Fékezéskor mintegy 0,3 g lassulásig az elektromos gép önállóan látja el a lassítás feladatát, a mindennapok ügyfélüzeme során adódó fékezési folyamatok túlnyomó részét lefedve. A hidraulikus kerékfékek csak akkor lépnek működésbe, ha a vezető erősebben lép a fékpedálra, az átmenet pedig szinte észrevétlenül zajlik, s a rekuperáció továbbra is aktív marad. Fékezéskor az elektromos gép akár 40 kW teljesítménnyel táplálhat vissza energiát.

 

Az A3 Sportback 40 TFSI e (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km)*: 1,5-1,4; elektromosáram-fogyasztás, kombinált (kWh/100 km)*: 13,8-13,0; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km)*: 34-30) határozott dinamikával ötvözi színvonalas menetkényelmét, amelyhez igényes négykaros hátsó kerékfelfüggesztései is kiváló alapként szolgálnak. Az elektromos fékrásegítő intenzív és közvetlen lassulásokról gondoskodik. A 16 col peremátmérőjű, különleges kialakítású könnyűfém keréktárcsák a szériafelszereltséget bővítik, kívánságra pedig 17 vagy 18 colos kerekeket is szállít az Audi.

 

Töltés otthon és útközben – teljes feltöltés valamivel több mint négy óra alatt

Alapkivitelében az Audi hálózatról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid) kompaktmodellje az otthoni garázsban használható hálózati töltőkábellel érkezik. Az A3 Sportback 40 TFSI e (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km)*: 1,5-1,4; elektromosáram-fogyasztás, kombinált (kWh/100 km)*: 13,8-13,0; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km)*: 34-30) töltése ekkor legfeljebb 2,9 kW teljesítménnyel zajlik, s valamivel több mint négy órát igényel a teljesen lemerült akkumulátor feltöltése. A díjmentes myAudi App használatával az ügyfelek a távolból is vezérelhetik a töltést és az előzetes légkondicionálást. Alacsony külső hőmérséklet mellett elektromos fűtőelemek melegítik a belteret, míg hőségben az elektromos légkondicionáló berendezés hűti. A nyilvános töltőállomásokon úgynevezett 3-as típusú (Mode 3) kábellel tölthető az autó. Útközben különösen kényelmes a töltés az e-tron töltőszolgáltatással (e-tron Charging Service), amely Európa legtöbb országára kiterjed és egyetlen kártyával nagyjából 150 ezer töltőponthoz biztosít hozzáférést.

 

Jellegzetes Audi A3 – élvezetes vezetés magasfokú mindennapos használhatóság

A 4,34 méter hosszú A3 Sportback 40 TFSI e (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km)*: 1,5-1,4; elektromosáram-fogyasztás, kombinált (kWh/100 km)*: 13,8-13,0; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km)*: 34-30) a modellsorozat minden tagjára jellemző módon a vezetés intenzív élvezetével és magasfokú mindennapos használhatósággal szolgál. Külső megjelenése sportosan expresszív stílusú. Kívánságra az Audi Matrix-LED fényszórókat is kínál, amelyek digitális nappali menetfényének 15 LED-szegmensből álló pixelmezője E-alakú fénygrafikát állít elő – a hálózatról tölthető hibridhajtás (Plug-in Hybrid) szimbólumaként.

 

A progresszív dízájn az utastérben is folytatódik, mégpedig kompakt kialakítású sebességváltó-kapcsolóval (Shifter), markáns ajtókilincsekkel és a műszerfal nagyméretű Black Panel felületével. A kínálat újdonságai az újrahasznosított PET-palackokból készült üléskárpitok, amelyeken kontrasztárnyalatú díszvarrások szolgálnak stílusjegyként. A csomagtartó a hátsó üléstámlák helyzetétől függően 280 és 1100 liter közötti térfogatot kínál, kívánságra pedig kényelmesen, egyszerű lábmozdulattal nyitható és csukható, elektromos mozgatású csomagtérajtó is rendelhető.

 

Az A3 Sportback 40 TFSI e (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km)*: 1,5-1,4; elektromosáram-fogyasztás, kombinált (kWh/100 km)*: 13,8-13,0; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km)*: 34-30) kezelési koncepciója hibridspecifikus funkciókkal és kijelzőkkel bővült. A digitális kombinált műszeregység – vagy az extrafelszerelésként rendelhető Audi virtual cockpit – powermeter-kijelzője a rendszer teljesítményéről, a hajtásrendszer pillanatnyi állapotáról, a fékezési és motorfék-fázisok alatti energia-visszatáplálás (rekuperáció) működéséről, az akkumulátor töltöttségi szintjéről és a rendelkezésre álló hatótávról tájékoztat. A 10,1 col képátlójú központi MMI-képernyő az energiaáramlásokat jeleníti meg.

 

Intelligens és sokoldalú – hálózati kapcsolatok és felszereltség

Mint minden új A3, a kompakt plug-in modell is a moduláris infotaiment-koncepció harmadik generációjával a fedélzetén érkezik, amelyet elődjénél tízszer nagyobb számítási teljesítmény jellemez és minden connectivity-feladatot LTE Advanced sebességgel hajt végre, mindemellett WLAN-hotspotot is tartalmaz. Az MMI Navigációs rendszer plusz útvonalvezetése rugalmas és intelligens, s a Google Earth műholdképeivel, a forgalmi helyzetre vonatkozó előrejelzésekkel, illetve számos európai nagyváros háromdimenziós modelljével is szolgál.

 

Az Audi connect online-szolgáltatásai között szerepelnek az Audi-flotta kollektív intelligenciáján alapuló Car-to-X szolgáltatások is, amelyek figyelmeztethetnek a veszélyes helyekre és bizonyos városokban segíthetnek parkolóhelyet találni az út mentén. A jármű és a felhasználó okostelefonja közötti hálózati kapcsolat a myAudi App használatával, az Apple Car Play vagy az Android Auto segítségével jöhet létre. Az Audi phone box az autó antennájára csatlakoztatja és induktív úton töltheti is a készüléket. Az Audi connect kulcs Android operációs rendszerű okostelefon számára is biztosíthat jogosultságot az autó nyitására és zárására.

 

Az alapfelszereltség igen széles körű, s a már említett megoldások mellett LED-fényszórókat, bőrbevonatú multifunkciós kormánykereket és kétzónás automatikus légkondicionáló berendezést is tartalmaz. Kívánságra Szélvédő-kijelző (Head-up Display), integrált fejtámlákkal kiformált sportülések és panoráma-üvegtető is rendelkezésre áll. A vezetői segédrendszerek közül az Audi pre sense front, a Sávelhagyás-figyelmeztetés (Lane Departure Warning), a Bekanyarodás-asszisztens (Turn Assist) és a Kikerülés-asszisztens (Swerve Assist) egyarántaz alapfelszereltség részét képezik, míg az extrafelszerelésként kínált berendezések között az Adaptív sebességszabályzó (Adaptive Cruise Assist) játszik főszerepet, mivel számos menethelyzetben támogathatja a vezetőt a kormányzás, a gyorsítás és a fékezés során.

 

Az A3 Sportback 40 TFSI e (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km)*: 1,5-1,4; elektromosáram-fogyasztás, kombinált (kWh/100 km)*: 13,8-13,0; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km)*: 34-30) értékesítése számos európai piacon 2020 őszén veszi kezdetét.

Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

Hölgy Hölgy
Úr Úr
Érdeklődöm a weboldalakról származó tartalom iránt
Volkswagen, Audi, SKODA telephely Volkswagen, Audi, SKODA telephely
SEAT és CUPRA telephely SEAT és CUPRA telephely
Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.