Újdonság az Audiról
2019.12.23.

Az új megjelenésű Audi A4 Avant g-tron és A5 Sportback g-tron modellek már rendelhetőek Németországban

Az Audi fölgázzal üzemelő modelljei egyesítik az ökológia és az ökonómia szempontjait. Az Audi A4 Avant g-tron* és az A5 Sportback g-tron* modellek mostantól új, sportosabb formában és a legkorszerűbb érintésvezérelt kezelési koncepcióval érhetők el. A németországi ügyfelek november 21-től rendelhetik meg a két modellt, az Audi A4 Avant 40 g-tron alapára 43 200 euró, míg az Audi A5 Sportback 40 g-tron modell 45 100 eurótól érhető el.
Audi

Az Audi g-tron modellek a négykarikás márka integrált és fenntartható mobilitási koncepciójának elemei. Ennek érdekében egy olyan, sűrített földgáz (CNG) üzemű használatra speciálisan átalakított, 2.0 TFSI benzines erőforrást használnak, amely 125 kW (170 LE) teljesítményre képes. Maximális nyomatéka 270 Nm, amely 1 650 és 4 400 fordulatszám tartományban érhető el. Álló helyzetből mindkét modell 8,4 másodperc alatt gyorsul 100 km/óra sebességgre, az A4 Avant g-tron (sűrített földgáz fogyasztás kg/100 km: 4,1 – 3,9 (kombinált); CO2 kibocsátás g/km: 113 -105* (kombinált)) legnagyobb sebessége pedig 221 km/óra, az A5 Sportback g-tron (sűrített földgáz fogyasztás kg/100 km: 4,1 – 3,8 (kombinált); CO2 kibocsátás g/km: 111 -103* (kombinált)) pedig 224 km/óra sebességig folytatja a sprintet. A kétliteres TFSI aggregát nyomatékát egy hagyományos hétfokozatú S tronic sebességváltó továbbítja az első kerekek felé.

 

A sűrített földgáz tárolására szolgáló négy hengerszerű tartály - amely akár 200 barra sűrítve képes 17,3 kilogrammnyi földgázt tárolni - az Audi könnyűszerkezetes építésmódját követi és a jármű hátsó részének aljában található. A belső rétege egy poliamid tartály. A második - egy szénszálas erősítésű polimer (CFRP) és egy üvegszálas erősítésű polimer (GFRP) összetételű – réteg szolgál a nagyfokú szilárdságot biztosító tartószerkezetként. A külső réteg tisztán üvegszálas erősítésű polimerből (GFRP) áll és az ő feladata az esetleges sérülések jelzése, mint amilyen például a kőfelverődésből vagy a nagyobb akadályokon való áthajtás során keletkező károsodás. A szénszállal erősített anyagok összekötéséről pedig epoxigyanta gondoskodik.

Az Audi A5 Sportback g-tron sűrített földgáz üzemű, kombinált fogyasztásán alapuló hatótávolság (NEDC ciklus szerint) 420 és 455 kilométer közé esik, az A4 Avant g-tron esetében ez az érték 420 és 440 kilométer között várható. Amennyiben a tartályban található sűrített földgáz mennyisége egy meghatározott, 0,4 kg és 1,4 kg közötti értékre esik, a 2.0 TFSI erőforrás benzines üzemmódra vált. Ez a sűrített földgáz befecskendezési nyomásától és a gáz hőmérsékletétől függ. A sűrített földgáz és benzin utántöltésére szolgáló töltőnyílások a közös tanksapka fedél alá kerültek.

 

Mindkét megújult modell sportosabb és kifinomultabb benyomást kelt. A műszerfal középpontjában található a nagyméretű, új MMI touch kijelző, amely az új kezelési rendszer központi irányításáért felel. Az üzemanyag tartályok töltöttségi szintjéről két kijelző tájékoztatja a vezetőt. A vezetőinformációs rendszer mind sűrített földgáz, mind benzines üzemmódban tájékoztat a fogyasztás alakulásáról és – amennyiben szükséges – további információkkal látja el a vezetőt a több, mint 800 németországi sűrített földgáz utántöltő állomás közül a legközelebb található kút kapcsán. Az infotainment kínálat kiterjed az MMI navigáció plus megoldásra, amely egy új hardvert, a harmadik generációs moduláris infotainment platformot (MIB 3) használja. Az Audi connect és az Audi connect plus számos online szolgáltatást kínál. Ilyenek például a Car-to-X szolgáltatások, amelyek az Audi flotta raj intelligenciájának előnyeit használják ki.

 

Az Audi A4 és A5 modellsorozatok g-tron modelljei november 21-től már rendelhetőek Németországban. Az A4 Avant 40 g-tron alapára 43 200 eurótól indul, az A5 Sportback 40 g-tron pedig 45 100 eurótól érhető el. Mindkét modell 2020. első negyedévében érkezik a kereskedésekbe.