Újdonság az Audiról
2019.01.17.

Formula E sorozat: két dobogós helyezéssel zárt az Audi e-tron FE05 Marrakeshben

Az Envision Virgin Racing ügyfélcsapatának köszönhetően az Audi lett az első gyártó, amely a Formula E versenyautók új generációjával két dobogós helyet is meg tudott szerezni egy verseny során. Az ABB FIA Formula E Bajnokság második fordulóján Marokkóban mind a négy Audi e-tron FE05 versenyautó pontszerző helyen zárta a viadalt. A második, harmadik, hetedik és tizedik hely mellett az első rajthelyért és a leggyorsabb versenykörért járó plusz pontokat is az Audi e-tron FE05 versenyautó gyűjtötte be.
Audi

A nehézkesen induló szaúd-arábiai szezonnyitó verseny után az új Audi e-tron FE05 és az Audi illetve technológiai partnere, a Schaeffler vállalat által közösen kifejlesztett MGU névre hallgató motor-generátor egység letette a névjegyét Észak-Afrikában. Az utolsó pillanatig izgalmas versenyen Jérôme d’Ambrosio (Mahindra) szerezte meg a győzelmet egy, a verseny utolsó szakaszában bekövetkező biztonsági autós fázist követő, mindössze egy körös sprint után. A célfotóval rögzített befutó során az első hét autó mindössze 1,633 másodperc különbségen belül haladt át a célvonalon, néhányan közülük szorosan egymás mellett.

 

„Ismét egy kifejezetten izgalmas Formula E versenyt láthattunk, amely összességében jó eredménnyel zárult az Audi számára” – nyilatkozta az Audi Motorsport igazgatója, Dieter Gass. „Az Envision Virgin Racing ügyfélcsapatunk két autója Robin Frijns és Sam Bird pilótákkal a kormány mögött második és harmadik helyen zárt. Gyári autóink Lucas (di Grassi) és Daniel (Abt) irányításával a jó rajtot követően kissé szenvedtek a verseny záró szakaszában. Meg kell vizsgálnunk, hogy miért is vesztettek a tempójukból a verseny előrehaladtával.”

 

Egy nem teljesen tökéletes időmérő után di Grassi és Abt szenzációs rajtot vettek. Di Grassi az első körben öt helyezést javított, Abt pedig hét helyet jött előre. Néhány körrel a rajt után az Audi Sport ABT Schaeffler csapat két pilótája – akik a tizenegyedik és a tizenhatodik helyről vágtak neki a versenynek – már az élen állókhoz zárkóztak fel. Az eseménydús viadal után végül a hetedik és a tizedik helyen zárt az Audi két gyári versenyzője.

 

„Őrült egy verseny volt.” – nyilatkozta Lucas di Grassi. „Miután visszaküzdöttem magam, közel jártam hozzá, hogy a vezetést is megszerezzem, de a biztonsági autó igencsak keresztülhúzta a stratégiánkat. Hetedik hely és a leggyorsabb versenykör – újra meccsben vagyunk!”

 

„Igazán jól sikerült a rajtom.” – értékelt Daniel Abt. „Utána is úgy tűnt, minden rendben van. Már a hetedik helyen autóztam és felzárkóztam az élen haladók mögé. De miután első alkalommal elindítottam a „támadó üzemmódot”, hirtelen nem volt több, amit tenni tudtam. Utána kell járnunk, miért történhetett ez meg.”

 

Az Audi Sport ABT Schaeffler csapatvezetője, Allan McNish így értékelte a futamot: „Lucas (di Grassi) majdnem az egész verseny során harcban volt a dobogóért. Számára egyértelműen rosszkor jött a biztonsági autós fázis. Az új „támadó üzemmód” mindenki számára egyfajta szerencsejáték volt, sajnos nekünk nem volt szerencsénk vele. Daniel (Abt) gyorsan tört előre a verseny kezdetén. Neki sem kedvezett igazán a biztonsági autó. A legfontosabb tapasztalat most számunkra az, hogy az Audi e-tron FE05 tudja tartani a tempót. Örömmel tölt el bennünket, hogy két Audi versenyautó is felért a dobogóra, de dolgozunk rajta, hogy a gyári csapatunk napja is felragyogjon majd Santiago városában.”

 

Az elektromos versenyautók sorozatának harmadik futamát Santiago de Chile városában rendezik január 26-án.