A kihívásokkal teli piaci környezet ellenére a Volkswagen – mindenfajta hajtásrendszert tekintetbe véve – összesen mintegy 5,328 millió járművét szállította ki ügyfeleinek világszerte, ami nagyjából 15 százalékos csökkenést jelent a megelőző évhez viszonyítva. December hónapban is tartott a márka intenzív évvégi lendülete, s csupán alig, mindössze két százalékkal maradt el a megelőző év nagyon jó azonos hónapjától. „A Volkswagen 2020-ban bizonyította erejét. Az autókereskedelemben a járvány által okozott összes korlátozás ellenére is meg tudtuk őrizni globális piaci részesedésünket, sőt, egyes régiókban kismértékben növeltük is” – emelte ki Klaus Zellmer, a Volkswagen Személyautók igazgatótanácsának az értékesítés területéért felelős tagja. „Mindez jól mutatja, hogy az ügyfelek körében kedvelt és vonzó termékekkel, valamint abszolút motivált értékesítési szervezettel rendelkezünk.”
Az ID.3 számos európai országban egyenesen az eladási listák élére ugrott
2020-ban a Volkswagen Személyautók összesen kilenc új elektromos és hálózatról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid) modelljével jelent meg a piacon, a BEV- és a hibridmodellek részesedése így már a márka teljes kiszállításainak 12,4 százalékát is elérte Európában – a 2019-es 2,3 százalék után. Noha csak szeptemberben érkezett a piacra, 56 500 eladott járművel az ID.3 bizonyult a legnépszerűbbnek, amit nagyjából 41 300 darabbal az e-Golf2, illetve mintegy 24 ezer autóval a Passat GTE3 követett. 2020 folyamán összesen mintegy 68 800 ID.3 modellre érkezett megrendelés, több mint 56 500 példányát pedig már kiszállították az ügyfeleknek, közülük körülbelül 14 400 darabot Németországban. Az ID.3 igazi telitalálat” – mutatott rá Klaus Zellmer értékesítési igazgató. „Csak az év második felében jelent meg, s számos országban egyenesen az eladási listák élére ugrott.”
Az ID.3 így Finnországban, Szlovéniában és Norvégiában egyaránt az adott piac legnagyobb darabszámban kiszállított BEV-modelljének számított decemberben, míg Svédországban összességében, azaz a hajtásrendszer fajtájától függetlenül is az ID.3 volt a legkeresettebb autó 2020 decemberben. Hollandiában és Németországban a Volkswagen márka a teljes 2020-as évre az első helyre lépett elő a tisztán elektromos járművek körében, Németországban 23,8, Hollandiában pedig 23 százalékos részesedést érve el a BEV-modellek piacán. Az elektromos mobilitás áttörése a német flottapiacon is megmutatkozott, ahol a beérkező megrendelésekben összesen csaknem 22 százalékra nőtt a BEV- és a PHEV-járművek részaránya – a 2018-as mintegy két százalék és a 2019-es nem egész öt százalék után.
Várhatóan további lendületet adnak 2021-ben az ID.4 és a plug-in hibridek
Az ID.3 után az ID.44 révén immár második tisztán elektromos modelljével jelenik meg a Volkswagen a piacon, amely a márka első teljes mértékben elektromos világautója, emellett pedig SUV-modellként is különösen népszerű az ügyfelek körében. A SUV-modellek világszintű részaránya a 2019-es 29,8 százalékról 2020-ra 34,8 százalékra nőtt a Volkswagen teljes kiszállításaiban. Amint Klaus Zellmer kijelentette: „2021-re globális piaci részesedésünk növelését tűztük ki célul” – aminek az új BEV-modellek mellett a 2020-ban indított hibrid-offenzíva is lendületet adhat.
1 ID.3 – Elektromosáram-fogyasztás, kombinált (kWh/100 km) (NEFZ): 15,4-13,5; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 0; gazdaságossági besorolás: A+
2 e-Golf – Elektromosáram-fogyasztás, kombinált (kWh/100 km) (NEFZ): 13,8-12,9; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 0; gazdaságossági besorolás: A+
3 Passat GTE – Üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km) (NEFZ): 1,5-1,4; elektromosáram-fogyasztás, kombinált (kWh/100 km): 14,2 – 13,8; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 34-32; gazdaságossági besorolás: A+
4 ID.4 – Elektromosáram-fogyasztás, kombinált (kWh/100 km) (NEFZ): 16,9-16,2; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 9; gazdaságossági besorolás: A