Nico Müller: „Mindig kellemesen éreztem magam a Norisringen”
Nico Müller, aki a DTM sorozat misanói hétvégéjén végzett az élen, igen mozgalmas napokat tudhat maga mögött. A svájci versenyzővel az Audi hazai pályájának számító norisringi verseny előtt készült az alábbi interjú.
Hogyan ünnepelted a második DTM győzelmedet?
Vasárnap este egy kisebb összejövetelt tartottunk, amelynek az Audi Hospitality adott otthont. Jó érzés volt inni egyet erre a remek hétvégi teljesítményre az egész csapattal és az Auditól érkező vendégekkel. Utána körbejártuk a csapatommal, a szerelőkkel és a mérnökökkel az Adriai-tenger partjának néhány bárját. Nagyszerű hely egy ilyen ünneplésre. Ez még inkább összehozott minket és még inkább arra ösztönöz, hogy mihamarabb megismételjük ezt a sikert.
Hány WhatsApp üzeneted érkezett a győzelem után?
Rengeteg gratuláló üzenetet kaptam. Jó látni, hogy az emberek drukkolnak neked és örömmel osztoznak ezekben a sikerekben. Érkezett gratuláció régi ismerősöktől és az eddigi karrierem szempontjából kiemelkedően fontos emberektől is, mint amilyen a korábbi főnököm, Dr. Wolfgang Ullrich. Talán felesleges hozzátennem, hogy ez mennyire megtisztelő számomra.
Közvetlenül a misanói győzelmed után Neuburgba utaztál, hogy vezetési leckéket adjál a futballsztár Thomas Müllernek. Müller, ráadásul duplán…
A Thomas Müllerrel való találkozás hihetetlen élmény volt. Nagyon laza srác, két lábbal a földön jár és igazán közvetlen. És a kormány mellett is kitűnően teljesített. Elvégre nem könnyű dolog egy olyan versenyautót, mint az Audi R8 LMS GT4 határon autózva vezetni. Nem tartott sokáig és ő is oda mert lépni a gáznak és mindeközben remekül szórakoztunk. Megtiszteltetés volt számomra, hogy néhány vezetéstechnikai leckét adhattam számára, egy kicsit gyakorolhattam vele és az Audi RS 5 DTM versenyautóval megautóztatva adhattam egy kis ízelítőt a DTM világából. Mindkettőnk számára nagyszerűen sikerült az a nap.
Érdekel a foci világa? Nemsokára itt az Audi Kupa, amelyet Münchenben rendeznek.
Őszintén szólva nem igazán vagyok nagy futballrajongó és különösebben tehetséges focistának sem mondanám magam. De bizonyos időközönként megnézem azért, mi történik abban a világban. Ez a sportág olyan hihetetlen számú érdeklődőt vonz, hogy egyszerűen nem hagyhatod figyelmen kívül. Az otthonomban, Svájcban a Young Boys Bern csapatának most egész jól megy, aminek nagyon örülök. Volt szerencsém az FC Bayern München csapatát is látni az Allianz Arénában. A mérkőzés hangulata és a klubot övező rajongás egyszerűen nem evilági. Németországban ez a csapat, akit mindenki le szeretne győzni. Sportemberként pedig megemelem a kalapom a teljesítményük előtt.
Térjünk vissza a DTM sorozatához. A Norisring következik a hétvégén.
Kifejezetten várom a norisringi versenyt. Ez az a pálya, amiről rengeteg szép emléket őrzök. 2016-ban itt szereztem első DTM-es első helyemet. 2018-ban az Audi alakulatán belül is jól teljesítettünk. Mindig is kellemesen éreztem magam a Norisringen. Általában véve szeretem a városi pályákat és pozitív érzésekkel vágok neki ezeknek a versenyeknek. Maximálisan motivált vagyok és jól felkészült.
A Norisring csupán 2,3 kilométer hosszú, mi teszi mégis bonyolulttá?
Tulajdonképpen mindössze négy kanyar van benne. A vonalvezetés egyszerűnek tűnik, de itt többségében közútként használt utakon versenyzünk. Számos apró rejtett nehézséggel kell megküzdenünk. Először is, a pálya felülete igen egyenetlen. Ez évről évre változik, minden alkalommal újra kell, hogy tanuljuk a pályát. Ezenkívül – a hagyományos versenypályáktól eltérően – fokozatosan, lépésről lépésre kell eljutnod a határig, hiszen a falak és a korlátok között minden apró hibáért keményen megfizetsz, a különbségek pedig minimálisak. Itt a Norisringen századokról beszélünk.
A DTM sorozat misanói és norisringi fordulói között Bernbe utaztál a Formula E versenyére. Milyen érzés volt a szülővárosodban ringbe szállni az elektromos versenysorozattal?
Az E-Prix berni versenynapja nagyszerű volt. Hatalmas nézőközönséget vonzott az esemény és annak ellenére nagyon sok bíztatást kaptam, hogy nem versenyeztem igazán jól. Azt hiszem, még soha nem volt ilyen hosszú és kimerítő autogramosztásban részem korábban. Nagyon jó látni, hogy a szülővárosom lakói is osztoznak ebben a szenvedélyben.
A Formula E kedvéért beáldoztad a 24 órás versenyt a Nürburgringen.
Nagyon furcsa volt, hogy öt év alatt most először nem voltam ott a rajtrácson. Véleményem szerint ez a legkeményebb 24 órás verseny az egész világon. És hogy az Audi Sport sorozatosan az élen tud zárni, az egészen elképesztő teljesítmény. Gratulálok nekik! Remélem a jövőben ismét ott lehetek majd a rajtrácson és harcba szállhatok a győzelemért.
Milyen várakozásokkal vágsz neki a norisringi hétvégének?
Tavaly a BMW nagyon erős volt ott és ez valószínűleg idén is így lesz. De azt, hogy az Aston Martinhoz képest hol állunk a Norisringen, még nem tudjuk. Önmagunkra kell koncentrálnunk és ismét a legjobb teljesítményt kell hozzuk. Ha ez megvan, akkor nem látom akadályát annak, hogy ismét a legmagasabb pontokért legyünk versenyben.
Az AUDI Csoport a prémiumszegmens egyik legsikeresebb személygépkocsi- és motorkerékpár-gyártója az Audi, Ducati és Lamborghini márkáival. A világ több mint 100 piacán van jelen, s 13 ország összesen 18 helyszínén termel. Az AUDI AG százszázalékos tulajdonú leányvállalata többek között az Audi Sport GmbH (Neckarsulm/Németország), az Automobili Lamborghini S.p.A. (Sant’Agata Bolognese/Olaszország), valamint a Ducati Motor Holding S.p.A. (Bologna/Olaszország).
2018-ban az Audi összesen mintegy 1,812 millió Audi gépkocsiját, 5,750 Lamborghini sportautóját és 53 004 Ducati motorkerékpárját szállította ki ügyfeleinek. A 2017-es év során az AUDI AG 60,1 milliárd euró forgalom mellett 5,1 milliárd euró működési eredményt ért el, s jelenleg világszerte mintegy 90 ezer főt foglalkoztat, közülük nagyjából 60 ezret Németországban. Az Audi új termékekre és a hosszútávon fenntartható technológiákra összpontosít, a jövő mobilitása szolgálatában.