1. Hírek
  2. Okos kombináció – Az Audi hálózatról tölthető hibridmodelljei
Újdonság az Audiról

Okos kombináció – Az Audi hálózatról tölthető hibridmodelljei

Tisztán elektromos hajtással helyi szinten károsanyag-kibocsátás nélkül, gazdaságosan és ráadásul sportosan közlekedve – a közép- és luxuskategória új hálózatról tölthető hibridmodelljei (Plug-in Hybrid) az Audi hajtásrendszerei elektromossá alakítási stratégiájának meghatározó elemei, amelyek benzines erőforrásukat erőteljes elektromos motorral és lítiumion-akkumulátorral kombinálják. Tekintélyes rendszerteljesítményüknek köszönhetően a hálózatról tölthető hibridmodellek (Plug-in Hybrid) sportos menetteljesítményekkel bizonyulnak meggyőzőnek, amelyekhez színvonalas kényelem és átgondolt energiamenedzsment társul. Az előretekintő üzemi stratégia úgy hangolja össze az elektromos és a hagyományos hajtás üzemét, hogy az ügyfelek mindenkor a nagy elektromos hatótáv és a kedvező üzemanyag-fogyasztás előnyeit élvezhessék.

Audi Open Corner

Hálózatról tölthető Audi hibridmodellek offenzívája – modellek és felszereltségi változatok

Következetesen bővíti A7, A8, Q5 és Q7 modellsorozatai kínálatát az Audi, mégpedig hálózatról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid) hajtásrendszerű modellekkel, a középkategóriától egészen a luxuskategóriáig. Újdonság a prémiumszegmensben, hogy a négykarikás márka kétféle kivitelben, egy kényelemközpontú, valamint egy nagyobb rendszerteljesítmény és sportos felszereltség jellemezte performance-változatban is kínálja Q5, A7 Sportback és Q7 PHEV-modelljeit. Az A8 esetében az A8 L 60 TFSI e quattro* formájában egy hosszú tengelytávú PHEV-kivitel és egy később érkező normál tengelytávú verzió közül választhatnak az ügyfelek. Az A8* orrában a 3.0 V6 TFSI, míg az A7 Sportback* és a Q5* motorházfedele alatt a 2.0 TFSI aggregát dolgozik. A négyhengeres változatok akár 367, illetve a hathengeresek akár 456 lóerő rendszerteljesítményével az Audi hálózatról tölthető hibridmodelljei (Plug-in Hybrid) a legerősebbek közé tartoznak vetélytársaik körében.

Az Audi új PHEV-modelljei sokoldalúságukkal tűnnek ki. Kanyargós utakon a quattro összkerékhajtás, a nyomatékgazdag elektromos motor és a nagyteljesítményű benzines erőforrás sportosan dinamikus menetteljesítményeket biztosító kombinációjával keltenek mély benyomást, míg városban helyi szinten károsanyag-kibocsátás nélküli mobilitást tesznek lehetővé, a hosszú utazások során pedig nagy hatótáv és mérsékelt fogyasztás mellett kínálnak hosszú elektromos szakaszokat – amivel különösen is érdekesek az ingázók és a céges használók számára. A WLTP mérési eljárás szerinti tisztán elektromos hatótáv mindegyik modell esetében meghaladja a 40 kilométert, a magyar elektromos mobilitási szabályozás szerinti zöld rendszámmal pedig tulajdonosuk különböző adóelőnyöket és közlekedési kedvezményeket is élvezhet Magyarországon.

 

Hajtásrendszer és akkumulátor

Az adott járműszegmensnek és -típusnak megfelelően az Audi testreszabott hajtásrendszerekkel szereli hálózatról tölthető hibridmodelljeit (Plug-in Hybrid). Mindenkor az optimális rendszerteljesítmény előállításának célkitűzése jegyében, a fejlesztés során a különböző hajtáskomponensek harmonikus összhangja és a kifinomult energiamenedzsment állt a középpontban.

Az A8 L 60 TFSI e quattro (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km)*: 2,7 - 2,5; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km)*: 61 - 57) csúcsmodellben a 3.0 TFSI erőforrás dolgozik. Ez a turbófeltöltésű, V6-os aggregát 250 kW (340 LE) teljesítményt és 500 newtonméter forgatónyomatékot produkál, rendszerteljesítményként pedig 330 kW (449 LE) adódik, míg a rendszer-forgatónyomaték 700 newtonméter. Elektromos motorként 350 newtonméter forgatónyomatékkal állandó gerjesztésű szinkrongép (PSM) szolgál.

A Q5 55 TFSI e quattro (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km)**: 2,4 - 2,0; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km)**: 53 - 46) és az A7 Sportback 55 TFSI e quattro (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km)**: 2,1 - 1,9; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km)**: 48 - 44) modellsorozatok PHEV-tagjaiba négyhengeres 2.0 TFSI erőforrást építenek, amelynek teljesítménye 185 kW (252 LE), maximális forgatónyomatéka pedig 370 newtonméter. A rendszer-forgatónyomaték itt már 1250-es percenkénti fordulatszámnál eléri 500 newtonméteres maximumát. A négyhengeres benzinmotorral készülő PHEV-modelleket szintén alacsony üzemanyag-fogyasztás mentén kínált sportos menetteljesítmények jellemzik. A Q5 55 TFSI e quattro (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km)**: 2,4 - 2,0; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km)**: 53 - 46) álló helyzetből mindössze 5,3 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra és akár 239 kilométer/óráig is gyorsíthat, míg az A7 Sportback 55 TFSI e quattro (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km)**: 2,1 - 1,9; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km)**: 48 - 44) megfelelő értékei 5,6 másodperc és 250 kilométer/óra.

Az elektromos gépet folyadékhűtésű lítiumion-akkumulátor látja el elektromos árammal, amely a jármű padlózatában kapott helyet, s 385 voltos feszültségen energiatároló képessége 14,1 kWh (Q7: 17,3 kWh).

 

Hálózatról tölthető hibridmodellek quattro összkerékhajtással

Kedvezőtlen út- és időjárási viszonyok közepette is a lehető leghatékonyabb vonóerőátadási képességek, sportos vezetési stílus mellett is magasfokú agilitás – az Audira jellemző módon a hálózatról tölthető hibridmodellekből (Plug-in Hybrid) sem hiányozhat a quattro összkerékhajtás. Mindegyik Plug-in Hybrid újdonság erőátviteli rendszere már alapkivitelében mind a négy kerékre kiterjed, a hathengeres modellek esetében a quattro állandó összkerékhajtás, míg négyhengeresekben a quattro ultra technikája formájában. Utóbbi alapesetben az első kerekeket hajtja, a hátsó tengely hajtását a pillanatnyi menethelyzetnek megfelelően és előretekintő módon tengelykapcsoló aktiválja, ami a normál menethelyzetekben különösen gazdaságos megoldás, miközben kellően biztonságos és dinamikus is, mivel szükség esetén azonnal rendelkezésre áll az összkerékhajtás. A további PHEV-modellek tisztán mechanikus szabályzású quattro központi differenciálművel készülnek, amely alapesetben 40:60 arányban osztja el forgatónyomatékot az első és a hátsó tengely között, s szükség szerint túlnyomó részét az éppen hatékonyabb vonóerőátadási képességekkel rendelkező tengelyre irányítja.

Az Audi minden új, hálózatról tölthető hibridmodelljében a hibrid hajtásrendszer elektromos motorja a sebességváltóba integráltan működik és a belsőégésű erőforrás, illetve a sebességváltó között kap helyet. A hibridmodul az elektromos gépből és a TFSI-erőforrást a hajtásrendszerrel összekötő tengelykapcsolóból áll. Utóbbi közvetlenül a sebességváltó előtt működik, amelynek szerepét a Q5 és az A7 sorozatban hétfokozatú S tronic, a további modellekben pedig nyolcfokozatú tiptronic váltómű tölti be.

 

 

Akkumulátor-menedzsment – rekuperáció, „vitorlázás” és boost-üzemmód

A hajtásrendszer-stratégiát úgy alakították ki a tervezők, hogy a vezetés sokrétű élményét tegye lehetővé a vezető számára, mégpedig egyfelől az elektromos hajtás magas részarányával a lehető leggazdaságosabb módon, másfelől azonban a boost-üzemmód és a nyomatékos elektromos motor révén – igény szerint – kimondottan sportos stílusban.

A mindennapos közlekedés során az elektromos gép veszi át a legtöbb lassítás feladatát, a közepesen intenzív fékezési folyamatoktól – 0,3 g lassulás felett – pedig az elektromos gép együttműködik a hidraulikus kerékfékekkel. Különösen igényes járműhangolás gondoskodik arról, hogy a generátor- és a hagyományos kerékfékezés közötti átmenet (blending) alig érzékelhető, illetve, hogy a jó fékerő igen pontosan adagolható a fékpedállal. A hajtásrendszer-menedzsment akár 80 kW rekuperációs teljesítményt is lehetővé tesz a lassítások során.

Az elektromos gép a boost-funkción keresztül támogatja a belsőégésű motort, a rásegítés karakterisztikája pedig a választott menetprogram szerint alakul. Modell- és motorváltozattól függően ekkor összesen 500 (Q5, A7), illetve 700 newtonméter (Q7, A8) állhat rendelkezésre, azaz akár 200 newtonméterrel több, mint amennyit a TFSI-erőforrás önállóan produkálna.

Amikor a vezető leveszi a lábát a gázpedálról, a hajtásrendszer-menedzsment a pillanatnyi menethelyzetnek megfelelően három lehetőség közül választ. Az új PHEV-modellek az egészen a 180 kilométer/óráig terjedő sebességtartományban leállított belsőégésű erőforrással szabadon is gördülhetnek („vitorlázás”), a belsőégésű motor gyors és csaknem észrevétlen újraindításáról kizárólag az elektromos motor gondoskodik.

A sebességváltó S-üzemmódjában, amely az Audi drive select menetdinamikai szabályozórendszer dynamic menetprofiljának előválasztott beállítása, az elektromos gép motorféküzemben is tovább működik és energiát táplál vissza (rekuperáció). A további beállítások során – az előretekintő gazdaságossági asszisztenssel együttműködve – a fékezési és motorfék-fázisok alatti energia-visszatáplálás (rekuperáció) csak akkor lép működésbe, ha energetikai szempontból előnyösebb a szabad gördülésnél („vitorlázás”). A rekuperáció ekkor 0,1 g lassulásig terjed, s akár 25 kW teljesítménnyel töltheti a lítiumion-akkumulátort.

 

Előretekintő gazdaságossági asszisztens (PEA) és üzemi stratégia (PBS)

Műszaki szempontból a PHEV-modellek szíve az előretekintő üzemi stratégia, amely nagy elektromos hatótávot és kiemelkedő energia-visszatáplálási (rekuperációs) teljesítményt tesz lehetővé, miközben a színvonalas menet- és kezelési kényelem egyaránt jól érzékelhető az ügyfelek számára.

Az előretekintő gazdaságossági asszisztens (PEA) mindenkor az adott menethelyzetnek megfelelően, az előretekintő útvonaladatok pillanatnyi és közeli paraméterei alapján szabályozza a hajtás és a rekuperáció működését. Ezen információk közé tartoznak az útvonalon következő lakott területet jelző táblák, az útkereszteződések, a körforgalmak, a kanyarokat is tartalmazó topográfiai adatok, az emelkedők és a lejtők, illetve az ismert sebességkorlátozások, de a radarszenzor által érzékelt, elöl haladó járművek is. A rendszer a megfelelő kijelzőkön tájékoztatja a vezetőt, valamint a gázpedálon érzékelhető impulzussal jelzi, hogy célszerű elvennie a gázt.

Az előretekintő üzemi stratégia (PBS) a teljes útvonalterv mentén szabályozza a hajtás és az energia-visszatáplálás (rekuperáció) működését, s az útvonal autópálya-, országúti és városi szakaszainak arányát is tekintetbe veszi a leggazdaságosabb hajtásstratégia kiszámításakor, akárcsak a pillanatnyi forgalmi helyzetet az útvonal mentén, az ismert sebességkorlátozásokat és a topográfiai adatokat. A rendszer automatikusan, a navigáció útvonalvezetésével együtt lép működésbe és folyamatosan kiértékeli az útvonaladatokat, amely során olyan valós idejű eseményeket is tekintetbe vesz, mint például a közlekedési torlódások vagy a sűrű városi forgalom, és számításait a sofőr vezetési stílusához illeszti. Ezen adatok alapján a PBS a teljes útvonalra tervet készít, amelynek célja a lehető legmagasabb fokú gazdaságosság, a belvárosokban pedig a tisztán elektromos közlekedés, valamint a csaknem teljesen lemerült akkumulátorral való célhoz érkezés – vagyis a lehető legtöbb elektromos energia használata.

 

Három üzemmód áll a vezető rendelkezésére:

Az aktív útvonal vezetés mellett alapesetben működő hibrid-üzemmódon túl a vezető az EV- és a Battery-Hold móduszok közül választhat. Az EV-üzemmódban az autó kizárólag elektromos hajtással közlekedik, amíg a vezető egy változó és jól érzékelhető nyomásponton túl nem nyomja a gázpedált, de az EV az alapbeállítás a jármű minden indításakor is. A Battery Hold üzemmód az adott szinten tartja az akkumulátor töltöttségét, de ennek során is szerepelnek tisztán elektromos szakaszok.

 

Kellemes klíma – hőmenedzsment és hőszivattyú

Az új hálózatról tölthető hibridmodelleket (Plug-in Hybrid) a nagy elektromos hatótáv és gyors utastértemperálás szolgálatában igényes hőmenedzsment jellemzi. A TFSI-erőforrást, illetve segédberendezéseit, valamint a sebességváltót magas, míg az akkumulátort, a töltőberendezést, az elektromos gépet és a teljesítményszabályzó elektronikát pedig alacsony hőmérsékletű hűtőkör temperálja.

Az A7, az A8 és a Q5 hőmenedzsment-rendszere integrált hőszivattyút is tartalmaz, amely egy kilowatt elektromos teljesítménnyel akár három kilowatt hőteljesítményt is produkálhat. E megoldás a légkondicionáló berendezés hűtőközeg-köréhez csatlakozik és a nagyfeszültségű komponensek maradékhőjét hasznosítja az utastér fűtésére.

 

Kényelmes töltés

A 400 voltos váltakozóáramú csatlakozóról 7,4 kW teljesítménnyel mintegy két és fél órát, a 230 voltos háztartási csatlakozóról pedig nagyjából hat és fél órát vesz igénybe a 14,1 kWh kapacitású akkumulátor teljes feltöltése.

Útközben 2-es típusú csatlakozóval ellátott, 3-as típusú kábel szolgál a töltésre a nyilvános állomásokon. Az Audi saját töltőszolgáltatása, az e-tron Charging Service kívánságra 19 európai országban nyilvános töltőállomások sokaságához biztosít hozzáférést, s az ügyfelek egyetlen kártyával számos különböző szolgáltatótól vehetik igénybe a töltést.

A myAudi alkalmazás révén az ügyfelek az Audi connect kínálatából használhatnak szolgáltatásokat okostelefonjukon. Ezek közé tartozik a pillanatnyi akkumulátortöltöttségi szint, illetve hatótáv lekérdezése, a töltési folyamat elindítása és timer-funkciójának programozása, valamint a töltési és fogyasztási statisztika áttekintése.

A myAudi alkalmazás további funkciója az indulás előtti előzetes klimatizálás, amit a légkondicionáló berendezés kompresszorának és az autó kiegészítő fűtésének egyaránt elektromos üzeme tesz lehetővé. Az ügyfél pontosan meghatározhatja, milyen hőmérsékletre kívánja felfűteni, illetve lehűteni az utasteret, s modellváltozattól és felszereltségtől függően a kormánykerék, az ülések, a külső visszapillantó tükrök, valamint az első és a hátsó szélvédő fűtése, illetve az ülésszellőztetés is aktiválható az előzetes klimatizálás funkcióján keresztül.

 

 

A megadott felszereltségek, adatok és árak a Németországi modellprogramra érvényesek. A változtatás és a tévedés joga fenntartva!

* Az összes említett és a német piacon elérhető modell összegyűjtött üzemanyag-fogyasztási, illetve elektromosáram-fogyasztási értékei a jelen médiainformáció végén található felsorolásban tekinthetők meg.

** A tartományként megadott üzemanyag-fogyasztási, elektromosáram-fogyasztási és széndioxid-kibocsátási értékek az alkalmazott gumiabroncsok/keréktárcsák és a választott járműfelszereltség függvényében alakulnak.

Az említett modellek fogyasztási adatai

(A tartományként megadott üzemanyag-fogyasztási, elektromosáram-fogyasztási és széndioxid-kibocsátási értékek az alkalmazott gumiabroncsok/keréktárcsák és a választott járműfelszereltség függvényében alakulnak.)

Audi A8 L 60 TFSI e quattro:

Üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 2,7 - 2,5; elektromosáram-fogyasztás, kombinált (kWh/100 km): 21,2 - 20,9; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 61 - 57

Audi A7 55 TFSI e quattro:

Üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 2,1 - 1,9; elektromosáram-fogyasztás, kombinált (kWh/100 km): 18,1 - 17,5; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 48 - 44

Audi Q5 55 TFSI e quattro:

Üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 2,4 - 2,0; elektromosáram-fogyasztás, kombinált (kWh/100 km): 19,1 - 17,5; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 53 – 46

 

 

A megadott üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékeket a vonatkozó jogszabályi előírás szerinti mérési eljárások során határozták meg. 2017. szeptember 1. óta bizonyos új gépkocsik típusengedélyezése már a Személygépkocsik és Könnyűhaszonjárművek Világszerte Összehangolt Teszteljárása (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure; WLTP) alapján történik, amely az üzemanyag-fogyasztás és a szén-dioxid-kibocsátás valósághűbb mérését szolgálja. 2018. szeptember 1-től a WLTP fokozatosan felváltja az Új Európai Menetciklust (NEDC). A valósághűbb mérési körülmények eredményeképpen a WLTP során felvett üzemanyag-fogyasztási és szén-dioxid-kibocsátási értékek számos esetben magasabbra adódnak, mint az NEDC szerint mért értékek.

További információ a WLTP és az NEDC közötti eltérésekről a wwww.audi.hu/wltp oldalon található.

 

Egyelőre az NEDC-értékeket kötelező megadni, a már a WLTP szerint engedélyezett új gépkocsik esetében pedig a vonatkozó NEDC-értékeket a WLTP-értékekből kell származtatni. A WLTP kötelező érvényű használatáig igény szerint a vonatkozó WLTP-értékek is megadhatók. A tartományként megadott NEDC-értékek nem egy adott járműre vonatkoznak és nem képezik ajánlat részét, csupán a különböző járműtípusok közötti összehasonlítás célját szolgálják. A további felszerelések és tartozékok (például kiegészítő elemek, eltérő gumiabroncsméret) megváltoztathatják a jármű bizonyos paramétereit – például saját tömegét, gördülési ellenállását és aerodinamikai tulajdonságait – és az időjárási, illetve forgalmi viszonyok, valamint az egyéni vezetési stílus mellett befolyásolhatják üzemanyag- illetve elektromosáram-fogyasztását, szén-dioxid-kibocsátását és menetteljesítményeit.

 

További információ az új személygépkocsik hivatalos üzemanyag-, illetve elektromosáram-fogyasztási és hivatalos fajlagos szén-dioxid-kibocsátási adatairól a „Leitfaden über den Kraftstoffverbrauch, die CO2-Emissionen und den Stromverbrauch neuer Personenkraftwagen” („Tájékoztató az új személygépkocsik üzemanyag-fogyasztásáról, szén-dioxid-kibocsátásáról és elektromosáram-fogyasztásáról”) kiadványban található, amely minden értékesítési helyen, valamint a DAT Deutsche Automobil Treuhand GmbH társaságtól (D-73760 Ostfildern, Hellmuth-Hirth Str. 1.) vagy a www.dat.de internetes oldalról térítésmentesen szerezhető be.

Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

Hölgy Hölgy
Úr Úr
Érdeklődöm a weboldalakról származó tartalom iránt
Volkswagen, Audi, SKODA telephely Volkswagen, Audi, SKODA telephely
SEAT és CUPRA telephely SEAT és CUPRA telephely
Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.