Debrecen Autó Hírek

Aktuális híreink

  1. Hírek
  2. Sikeres évet zárt 2018-ban a ŠKODA AUTO, 2019-ben az elektromos mobilitás áll a középpontban
2019.04.03.
Újdonság a ŠKODA-ról

Sikeres évet zárt 2018-ban a ŠKODA AUTO, 2019-ben az elektromos mobilitás áll a középpontban

A ŠKODA 2018-ban összesen 1 253 700 járművet adott át ügyfeleinek, amellyel sorozatban ötödik alkalommal állított fel kiszállítási rekordot. 2019-ben a ŠKODA belép az e-mobilitás korszakába, amikor is bemutatja a CITIGO tisztán elektromos változatát és a SUPERB hálózatról tölthető (plug-in) verzióját. A digitalizáció területét illetően a ŠKODA következetesen folytatja a "Stratégia 2025" program megvalósítását. A ŠKODA AUTO DigiLab több irodával is jelen van Prágában illetve izraeli IT központban, ezen kívül pedig már számos startup vállalkozással írt alá partneri megállapodást. Az India 2.0 projekt keretén belül pedig a vállalat vállalta a Volkswagen Csoport modellkampányának irányítását az indiai piacon.

Skoda

A ŠKODA AUTO folytatja globális sikertörténetét: 2018-ban az autógyártó sorozatban ötödik alkalommal állított fel új kiszállítási rekordot. Az ügyfeleknek átadott autók száma 4,4 százalékkal 1 253 700 darabra nőtt az előző évhez képest. A vállalat növelte kiszállításait Európában (+4,9 százalék), csakúgy mint Kína (+4,9 százalék) és Oroszország (+30,7 százalék) feltörekvő piacain. A növekedés fontos motorja a KODIAQ és a KAROQ SUV modellek voltak, míg a ŠKODA OCTAVIA továbbra is a márka legkeresettebb modellje maradt.

341 000 kiszállítással továbbra is Kína a márka legfontosabb piaca. Németországban - a ŠKODA második legnagyobb, Európában pedig vezető helyen álló piacán - a márka 1,9 százalékkal több, összesen 176 600 kiszállítást teljesített. A ŠKODA hazai piacán, Csehországban 93 600 ügyfél vehette át autóját 2018-ban. A legjobb eredménnyel zárt tíz piac sorát az Egyesült Királyság (74 500 darab), Lengyelország (71 100 darab), Franciaország (32 000 darab), Spanyolország (27 000 darab), Olaszország (26 400 darab) és Ausztria (24 900 darab) teszi teljessé.

A ŠKODA AUTO igazgatótanácsának elnöke, Bernhard Maier kijelentette: "2018-ban több autót szállítottunk ki, mint eddig bármikor. Ez bizonyítja, hogy a ŠKODA "Stratégia 2025" programja eredményes, termékkampányunk teljes gőzzel folyik világszerte. Annak ellenére, hogy a 2018-as év a teljes autóipar számára számos kihívást hozott - így például a WLTP ciklusra való átállást -, a ŠKODA fenntarthatóan és szervezetten képes növekedni. 2019-ben olyan új modellekkel folytatjuk termékkampányunkat, mint a SCALA és a KAMIQ. Ezzel egyidőben elindulunk az elektromos mobilitás útján is első hálózatról tölthető és tisztán elektromos modellváltozatainkkal. Ez egy igen különleges pillanat vállalatunk 124 éves történetében."

A ŠKODA belép az e-mobilitás korába és egyre több feladatot vállal a konszernen belül

Az autógyártó működésének szíve Csehországban dobog. Az a 886 100 jármű, amely 2018-ban a cseh termelési helyszínek gyártósoráról legördült, 3,3 százalékkal több, mint az előző évben regisztrált darabszám és ezzel együtt új gyártási rekordot is jelent. A konszern döntésének értelmében a Volkswagen Passat család 2023-tól a ŠKODA Kvasiny-i üzemében készül majd a ŠKODA SUPERB és KODIAQ modellekkel együtt. Ez a választás igazolja a Volkswagen Csoportnak a cseh gyártási helyszínekbe és minőségi normájukba vetett bizalmát.

2019-ben a ŠKODA belép az e-mobilitás korszakába. 124 évvel a vállalat alapítását követően a ŠKODA bemutatja első elektromos sorozatgyártású modelljét, a SUPERB PHEV modellváltozatot. A márka zászlóshajója, amelyet hálózatról tölthető (plug-in) hibrid hajtásrendszerrel szereltek, az autógyártó Kvasiny-i üzemében készül majd. A ŠKODA még ugyanebben az évben bővíti az elektromos autók kínálatát és bemutatkozik tisztán elektromos modellje, az e-CITIGO. Az első, moduláris elektromos platformra (MEB) épülő sorozatgyártású modellek - köztük a ŠKODA VISION iV tanulmány sorozatgyártásba kerülő változata - 2020-tól érkeznek. 2022-ig a ŠKODA több, mint 30 új modellt mutat be, amelyek közül több, mint tíz elektromos hajtásrendszerrel rendelkezik majd.

2019-től az elektromos autók mellett a Mladá Boleslavban található üzem elektromos alkatrészek gyártását is végzi a Volkswagen Csoport márkáinak hálózatról tölthető (plug-in) modelljei számára.

A ŠKODA továbbra is a terveknek megfelelően folytatja a vállalat nemzetközivé tételét és digitalizációját

A ŠKODA új piacokra való belépéssel halad tovább. A tavalyi év óta a márka aktívan tevékenykedik Szingapúrban, így összesen 103 piacon van már jelen a cseh autógyártó. A ŠKODA világszerte több, mint 36 000 dolgozót foglalkoztat. Az autógyártó vállalat nemzetközivé tétele egyike a "Stratégia 2025" program legfontosabb pontjainak.

További, stratégiailag kiemelt terület az e-mobilitás, az autonóm közlekedés, a hálózatba kapcsolhatóság és a digitalizáció témaköre. A ŠKODA AUTO világszintű kiszállításait ezeknek a területeknek a hatékony fejlesztésével és alkalmazásával kívánja növelni. Rajtuk keresztül új üzletágak, új üzleti lehetőségek nyílnak meg, amelyek a digitális mobilitási szolgáltatások alkalmazásával még szélesebb alapot biztosítanak a további növekedés számára.

A mobilitás átalakulásának és a digitális átállásnak van stratégiai szempontból a legnagyobb jelentősége. A ŠKODA keményen dolgozik termékei és folyamatai digitalizálásán. Ez a vállalat minden részére kiterjed, a beszerzéstől a képzéseken keresztül a pénzügyi területekig, de érinti a toborzás és az értékesítés folyamatát is. Szintén nagy hangsúlyt kap a műszaki fejlesztés, a gyártás és a logisztika területe és természetesen az ügyfeleknek gyártott késztermék is.

A logisztika és a gyártás területén a vállalat növekvő mértékben alkalmazza az Ipar 4.0 technológiai megoldásait. Ilyen például a ŠKODA cseh üzemeinek területén működő, a teherszállítókat felügyelő és teljesen autonóm módon közlekedő drónok üzemi tesztje. Emberek és robotok szintén együtt dolgoznak, utóbbiak intelligensen segítve az emberek munkáját. A prediktív karbantartás használatával a gépek maguk ismerik fel karbantartási vagy javítási igényüket, ezzel is csökkentve bármiféle leállás vagy kár kockázatát. A teljesen szétszerelt (Complete Knock Down - CKD) egységek pakolásakor pedig a kiterjesztett valóság segítségével készítenek olyan kivetítéseket, amelyek megmutatják, hova és hogyan kell elhelyezni az elemeket a szállítást végző járműben.

A konszernen belül a ŠKODA elsőként alkalmazza az új MIB 3 moduláris infotainment mátrixot. A márka ügyfelei számára ez a járműben helyet foglalva hozzáférést biztosít a legjobb hálózatba kapcsolhatósági megoldásokhoz, egyúttal biztosítja, hogy az új ŠKODA modellekben rendelkezésre álljon a kényelmes over-the-air (OTA) frissítés lehetősége.

A városokkal - mint például Prágával - való együttműködés során a ŠKODA elkötelezetten támogatja a fenntartható városi mobilitást elősegítő koncepciókat. A cél a forgalom áramlásának optimalizálása és a különböző közlekedési módok intelligens összekapcsolása. Ez növeli az emberek biztonságát és kényelmét, miközben csökken a környezeti hatás.

A ŠKODA AUTO DigiLab erősíti a digitális fejlesztésben alkalmazott innovációt és szakértelmet

Ezekkel a kezdeményezésekkel párhuzamosan a ŠKODA mobilitási szolgáltatások egész sorát dolgozta ki. A ŠKODA AUTO DigiLab munkáját dicséri a ponttól-pontig típusú autómegosztó alkalmazás, a HoppyGo, a diákok autómegosztó platformja, a Uniqway és a speciális segítséget igénylő emberek számára mobilitási szolgáltatást nyújtó CareDriver is. A ŠKODA jelenleg is tesztel egy olyan úttörő szállítási megoldást, amely az "utolsó kilométer" kihívásait állítja középpontjába. Segítségével a csomagokat közvetlenül az ügyfelek autóinak csomagtartójába kézbesíthetnék, digitálisan biztosítva és maximális kényelmet kínálva ezzel a vezetőknek.

A ŠKODA AUTO DigiLab nélkülözhetetlen eszközként és forrásként szolgál számos digitális innovációs folyamatnál. Ez a kreatív műhely erősíti a márka fejlesztési szakértelmét a digitalizáció területén. A prágai alapító fiókkal együttműködve 2018. elején elindult a ŠKODA AUTO DigiLab Israel Ltd. is Tel-Aviv IT centrumában. Mindkét labor startup vállalkozásként működik, agilisek, képesek a hagyományostól eltérő gondolkodásra az új üzleti modellek és a jövő mobilitási termékeinek és megoldásainak megalkotásakor.

A Tel-Avivban működő munkacsoport erős szálakkal kötődik a helyi startup vállalkozások hálójához és jelenleg is a legígéretesebb 13 startup céggel dolgozik együtt a mesterséges intelligencia, a big data, a kiberbiztonság és a járműérzékelők területén. Általuk a ŠKODA is hozzáfér olyan új technológiákhoz, mint a big data és a mesterséges intelligencia.

Három vállalkozás példáján keresztül könnyen érthetővé válik ez a központi stratégia. Az Anagog arra specializálódott, hogy a mobilitás témájában mesterséges intelligenciát fejlesszen és alkalmazzon. Az izraeli startup vállalkozás szoftvereket használ az ügyfelek bizonyos helyzetekben tanúsított viselkedésének elemzésére, megértésére, hogy segíthessen - például - elnavigálni a következő elérhető üres parkolóhelyre. A Chakratec olyan elektromos töltőállomáson dolgozik, amelynek energiatároló eszköze a lendkerék koncepcióját követi és szinte végtelen számú mélytöltési és kisülési kört tesz lehetővé. Ez lehetővé teszi, hogy a jövőben távoli, elszigetelt helyeken is lehessen töltőállomást létesíteni. Az UVeye alapítói olyan technológián dolgoznak, amely egy kamera formájában szkenneli a járművek karosszériájának alsó részét sérülések után kutatva. Ez igen hasznos például a gyártás és minőségbiztosítás részlegek munkájánál.

A ŠKODA felelős a Volkswagen Csoport indiai modellkampányáért

2018. júniusában a ŠKODA átvette az INDIA 2.0 projekt irányítását. Ebben a szerepkörben a ŠKODA feladata a Volkswagen Csoport modellkampányának vezetése az indiai piacon. A Volkswagen Csoport egy milliárd eurót fektet a program megvalósításába elsősorban a 2019. és 2021. közötti időszakban. Az összegek nagy részét a ŠKODA AUTO és a Volkswagen márkák járműveinek fejlesztésére fordítják, amelynek célja a szubkontinens ügyfeleinek igényeire szabott modellek létrehozása. Ezek közül az első egy, az A0 szegmensbe tartozó SUV modell lesz, amelyet 2020-ban mutatnak be. A 2019. januárjában Pune-ban megnyitott Technológiai Központ volt a projekt megvalósításának első jelentős lépése. A piaci közelség maximalizálása érdekében a ŠKODA AUTO gyártásának 95 százalékát helyben végzi, ami azt jelenti, hogy szinte minden járműalkatrész Indiában készül majd.

Christian Strube, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának a műszaki fejlesztés területéért felelős tagja így nyilatkozott: "A Technológiai Központ megnyitásával megerősítjük elkötelezettségünket az INDIA 2.0 projekt sikere iránt. Indiában kitűnő egyetemeket és magasan képzett munkaerőt találunk és ez a korszerű létesítmény segítségünkre lesz, hogy kiaknázzuk ezeket az óriási lehetőségeket, különösen a formatervezés és a fejlesztés területén. A helyben végzett fejlesztői munka a sikerünk záloga."

Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

Érdeklődöm a weboldalakról származó tartalom iránt
checkbox_default
checkbox_default
checkbox_default

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.