1. Hírek
  2. Stabil teljesítményt nyújtanak a Volkswagen-csoport márkái
Újdonság a Volkswagenről

Stabil teljesítményt nyújtanak a Volkswagen-csoport márkái

A Volkswagen csoport a 2018-as üzleti évben is széleskörű tevékenységéből, valamint márkái és pénzügyi szolgáltatásai továbbra is stabil teljesítményéből profitálhatott. Amint Dr. Herbert Diess, a Volkswagen AG igazgatótanácsának elnöke kiemelte: „2018 sikeres évnek bizonyult a Volkswagen-csoport számára. Erős ellenszélben is jól teljesítettünk, amihez a vállalatcsoport minden márkája intenzív munkával járult hozzá. Feladatunk most tovább növelni erőfeszítéseinket, fokozni tempónkat és eltökélten folytatni a megkezdett átalakulást.

VW Open Corner

A Volkswagen Személyautók folytatta termékoffenzíváját, miközben forgalma 6,8 százalékkal 84,6 milliárd euróra bővült, működési eredménye pedig a különleges hatások nélkül 3,2 (3,3) milliárd euróra adódott. Egyaránt pozitív hatást fejtettek ki a növekvő járműértékesítés és tovább javuló termékköltségek, míg az egyebek mellett a környezetvédelmi bónuszokból, a devizaárfolyam-hatásokból, illetve – különösen az elektromos modelloffenzíva végrehajtása keretében – az új termékek előzetes ráfordításaiból adódó, megemelkedett értékesítési költségek megterhelték az eredményt. Mindemellett jelentős kihívások adódtak a WLTP-teszteljárás bevezetéséből is. A működési nyereségarány a különleges hatások nélkül 3,8 (4,2) százalékra adódott, a dízel-témakörből pedig mínusz 1,9 (mínusz 2,8) milliárd euró különleges hatás származott.

Az Audi forgalma nehéz piaci környezetben 59,2 (59,8) milliárd eurót tett ki a 2018-as üzleti év során. A különleges hatások nélküli működési eredmény 4,7 (5,1) milliárd euróra adódott. A kedvezőbb modellek szerinti megoszlás, a pozitív devizaárfolyam-hatások és a termékköltség-optimalizáció nem tudták kiegyenlíteni az elsősorban a WLTP terhelő hatásait tükröző csökkenő járműeladásokat és magasabb értékesítési költségeket, valamint a jelentős beruházási volumen következtében megnövekedett amortizáció és leírások hatásait. Az Audi különleges hatások nélküli működési nyereségaránya 7,9 (8,5) százalékra adódott, a dízel-témakörből pedig mínusz 1,2 (mínusz 0,4) milliárd euró különleges hatás származott. Az Audi pénzügyi mutatói a Lamborghini és a Ducati márkák megfelelő értékeit is tartalmazzák.

A ŠKODA az elmúlt üzleti év során elért 17,3 milliárd eurós forgalma 4,4 százalékkal alakult a megelőző évi felett, míg működési eredménye 14,6 százalékkal 1,4 milliárd euróra csökkent. A visszaesés elsősorban a negatív devizaárfolyam-hatások, a WLTP okozta terhelések, a megemelkedett személyügyi költségek és az új termékek magasabb előzetes kiadásainak eredménye. Az értékesítés növekedése, a termékköltség-optimalizáció és a kedvezőbb árszint-pozícionálás ezzel szemben pozitív hatást fejtett ki. A működési nyereségarány a megelőző évi 9,7 százalékról 8,0 százalékra csökkent.

A SEAT folytatta fejlődését a 2018-as üzleti év során. Forgalma 10,2 milliárd euróra emelkedve 3,1 százalékkal múlta felül a megelőző év rekordértékét, de 254 (191) millió euróra bővült működési eredménye is új csúcsérték. A költségnövekedés és a devizaárfolyam-hatások terheléseit bőven kiegyenlítette a nagyobb termékvolumen és kedvezőbb modellek szerinti megoszlás. A SEAT működési nyereségaránya 2,5 (1,9) százalékra javult.

A Bentley 1,5 milliárd euró forgalmat produkált az elmúlt üzleti év során, 16,0 százalékkal maradva el a megelőző évi értéktől, működési nyeresége pedig mínusz 288 (55) millió euróra esett vissza. Terhelő hatást fejtettek ki mindenekelőtt az új Continental GT bevezetésének késése és a nyugdíjalap átszervezése, valamint a devizaárfolyam-hatások, a működési nyereségarány mínusz 18,6 (3,0) százalékra esett vissza.

A Porsche ismét nagyon sikeresen zárta az üzleti évet, a Porsche Automobile forgalma 9,2 százalékkal 23,7 milliárd euróra emelkedett, működési eredménye pedig a megelőző évhez képest 2,7 százalékkal 4,1 milliárd euróra bővült. A növekedés elsősorban a megemelkedett volumen, a kedvező modellmix eredménye, miközben – főként az elektromos mobilitás és a digitalizáció kapcsán – a magasabb kutatási és fejlesztési költségek ellentétes hatást fejtettek ki. A márka működési nyereségaránya 2018-ban 17,4 (18,5) százalékra adódott.

A Volkswagen Haszonjárművek forgalma 11,9 milliárd euróra adódott az elmúlt üzleti év során, ami a megelőző év szintjének felel meg. A kedvező modellek szerinti megoszlás és az anyagköltség-optimalizáció ellenére a működési eredmény – mindenekelőtt az új termékek megnövekedett előzetes kiadásai, a negatív devizaárfolyam-hatások és a WLTP-kihívások következtében – 780 (853) millió euróra esett vissza, a működési nyereségarány pedig ennek megfelelően 6,6 (7,2) százalékra adódott.

A Scania 13,4 (12,8) milliárd euróra növelte forgalmát a 2018-as üzleti év során. A márka működési eredménye 4,4 százalékkal 1,3 milliárd euróra emelkedett, ami mindenekelőtt a nagyobb volumen, a kedvező modellmix és a pozitív devizaárfolyam-hatások, valamint a pénzügyi szolgáltatási üzletág tevékenységének eredménye. A költségnövekedés ezzel szemben negatív hatást fejtett ki. A működési nyereségarány a megelőző évhez viszonyítva változatlanul 10,1 százalékot tett ki.

Az MAN Haszonjárművek forgalma a nagyobb volumen révén 9,2 százalékkal 12,1 milliárd euróra bővült a 2018-as üzleti év során, míg a működési eredmény az indiai átszervezésekkel kapcsolatos ráfordítások következtében 332 (362) millió euróra esett vissza. A működési nyereségarány 2,7 (3,3) százalékra adódott.

A power engineering piaci szegmensben az MAN forgalma 3,6 (3,3) milliárd euróra nőtt, míg működési eredménye a megelőző évhez hasonlóan 193 millió eurót tett ki. A pozitív volumenhatásokkal a kedvezőtlen termékek szerinti megoszlás állt szemben, a működési nyereségarány 5,3 (5,9) százalékon alakult.

A Volkswagen Pénzügyi Szolgáltatások az elmúlt üzleti év során 32,8 milliárd euró forgalmat bonyolított, 2,9 százalékkal többet, mint a megelőző év során. Legfőképpen az üzleti tevékenység bővülése következtében a működési eredmény 6,2 százalékkal új rekordértékként 2,6 milliárd euróra nőtt.

Kitekintő

A Volkswagen várakozásai szerint a Volkswagen-csoport ügyfélkiszállításai – továbbra is nagy kihívást jelentő piaci körülmények közepette – a 2019-es év során enyhén meghaladják a tavalyi volument. E kihívásokat elsősorban a konjunkturális fejlődés alakulása, az intenzív verseny jellemezte piac, a volatilis devizaárfolyamok, valamint a szigorúbb WLTP-követelmények jelentik. Meglátásunk szerint a Volkswagen-csoport forgalma akár öt százalékkal is a tavalyi felett alakulhat. A vállalatcsoport működési eredménye tekintetében a 2019-es évre 6,5 és 7,5 százalék közötti operatív nyereségaránnyal számolunk.

Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

Hölgy Hölgy
Úr Úr
Érdeklődöm a weboldalakról származó tartalom iránt
Volkswagen, Audi, SKODA telephely Volkswagen, Audi, SKODA telephely
SEAT és CUPRA telephely SEAT és CUPRA telephely
Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.