Újdonság az Audiról
2019.09.13.

Technológia, amely nem marad rejtve – a külső megjelenés

4,15 méteres külső hosszával és 2,15 méteres szélességével a robusztus Audi AI:TRAIL tanulmány terepjáró képességei első pillantásra feltűnnek. 1,67 méteres magassága és elképesztő, 22 col peremátmérőjű, 850 milliméteres abroncsokkal szerelt keréktárcsái már álló helyzetben is sejtetik, hogy a tanulmány kitűnően boldogul az aszfaltozott utaktól távol is. Rendkívüli, 34 centiméteres hasmagassága lehetővé teszi, hogy fél méternél is mélyebb vízen haladjon át.
Audi

Ez a felépítés egyenetlen, sziklás talajon is rendkívüli agilitást biztosít anélkül, hogy a padlólemezbe integrált akkumulátor hozzáérne a felszínhez.

Az utaskabin maga is egy sokszögű formákkal körbevett, döntően üvegezett felületekkel határolt tér, amely négy utasnak biztosít helyet. Karakteres vonása – amely a járműnek az Aicon és az AI:ME tanulmányokkal való rokonságát is mutatja – az oldalsó ablakok középső vonalában húzódó, kiálló él. Ez a vonal az autó első illetve hátsó része felé folytatódik és középvonalként egyetlen masszív tömbben egyesíti a teljes karosszériát. A tengelyek körül elhelyezett elektromos hajtásrendszeren és a padlólemezbe integrált akkumulátoron kívül nincs szükség egyéb csatolt részekre vagy túlnyúlásokra a motor vagy az akkumulátor számára. A 2019-es Frankfurti Nemzetközi Autószalonon bemutatott négy látványos Audi jármű azt szemlélteti, hogy az egy kabinos formaterv válik az elektromos járművek korának követendő példájává.

A könnyűszerkezetes építésmód és a maximális karosszériamerevség természetesen kiemelten fontos műszaki célkitűzések, különösen a terepjárósoknak. Éppen ezért az Audi AI:TRAIL karosszériája a legkorszerűbb acél, alumínium és szénszál elegyéből készült. Ennek eredményeképpen – és a nagy kapacitású akkumulátorcsomag ellenére - az autó súlya mindössze 1 750 kilogramm.

Az Audi AI:TRAIL esetében a funkciót követi a forma. A belső térben az oldalsó ablakoknál húzódó él éppen ott biztosít extra helyet a bent ülőknek, ahol a legnagyobb szükségük van rá: a váll és a könyök magasságában. Ugyanakkor ott kínál további teret, ahol az utasok leginkább észreveszik, hiszen az egészen mélyen induló ablakok még a kerekek között is megnyitják a kilátást egészen a talajig. A formatervezők célja itt az volt, hogy a járműben helyet foglalók a lehető legjobb kilátást élvezhessék, gyönyörködjenek az őket körülvevő természetben és környezetükben, megszüntetve a belső tér és a külső világ között húzódó határvonalat. Amikor az autó mozgásban van, az utasok figyelmét nem elsősorban az út maga köti le, az szabadon vándorolhat és a legkisebb részletet is megfigyelhetik az őket körbevevő szabad térben. Az AI:TRAIL modellben az utasok nyugodtan hátradőlhetnek és élvezhetik a magától értetődő békét és harmóniát, ami körbeveszi őket.

Körkörös kilátás a helikopterekhez hasonlóan

A helikopter utasfülkéjéhez hasonlóan a szélvédő körbeöleli a jármű orr részét. A bent ülőknek – mind elől, mind oldalt - zavartalan a kilátás az útra vagy az ösvényre. De nem csupán a tanulmány első és oldalsó részét borítja üveg. Szinte a teljes tető – a szélvédő felső peremétől egészen a hátsó spoilerig – tökéletes kilátást kínál az ég és az autót körbevevő táj felé. Még az álló helyzetű Singleframe is üvegből készült, csupán a négy karikát ábrázoló embléma került a szokásos helyére, egy nyolcszögletű üveglap közepére.

Mind a szélvédő, mind pedig a csomagtérajtó szélesen nyílik, könnyű hozzáférést kínálva a csomagtérhez, ahol szíjak szolgálnak a poggyászok menet közbeni rögzítésére. A hátsó lökhárítóba integrálva egy külön tárolórekesz található, amely megkönnyíti a koszos holmik, mint például túrabakancsok, hegymászó felszerelés vagy vizes ruhák szállítását.

Az egymással szembe nyíló ajtók alatt található oldalsó küszöbök automatikusan kitolható fellépőként szolgálnak. Ez megkönnyíti a tetőcsomagtartó be illetve kipakolását. A terjedelmes kerékjáratok helyett mindössze vízszintes sárvédőket találunk a kerekek felett. Ez lehetővé teszi, hogy akár utazás közben, a kabinból is láthassuk működés közben a jármű futóművét.

Masszív keresztlengőkarok, MacPherson tekercsrugóval szerelt rugóstagok illetve adaptív csillapítás biztosítják a megfelelő erőteljességet és a biztonságos vezetési stabilitást. Az abroncsok különleges kialakítása már első ránézésre szembetűnő, annak profilja látszólag ugyanis az abroncs oldalán folytatódik. Mögöttük azonban olyan támasztó szerkezet helyezkedik el, amely összeköttetésben áll a mintázattal és a futófelülettel. Ez a kialakítás lehetővé teszi, hogy az abroncsok – a rugóstagokon felül – további 60 milliméterrel toldják meg a rugóutakat. Ez nem csupán tovább javította a modell terepes képességeit, de elképesztő kényelmet is biztosít a bent helyet foglalóknak.

Az abroncsok szintén rendelkeznek változtatható, érzékelővezérelt nyomásszabályozóval. Optikai érzékelők és az elektronikus menetstabilizáló (ESC) rendszer közösen dolgozik az útfelület jellegének, állapotának feltérképezésén és annak megfelelően igazítja az abroncsok légnyomását. Ami a vonóerő átadást illeti, a légnyomás csökkentése hasznos lehet például homokon való haladáskor, ezzel is növelve a kerék tapadási felületét. Ennek fordítottjaként pedig növelhető a vezetési stabilitás, amennyiben visszatérve az aszfaltozott felületre ismét megnöveljük az abroncs légnyomását.

Agilitás alapkivitelben: a futómű

Az öt lengőkaros első és hátsó tengely függetlenül kezeli az oldalsó és a hosszirányú erőket az új RS 7 Sportback-en. A lengőkarok és az alváz-segédkeretek nagyrészt alumíniumból készülnek. A nyomtáv elöl 1668 milliméter, hátul pedig 1650 milliméter.

A standard RS adaptív légrugózás vezérelt csillapítással kifejezetten az RS-hez igazodik, és lehetővé teszi, hogy az új RS 7 Sportback 305 km / h  maximális sebességet érjen el az új 50% -kal magasabb rugószámú légrugó modulnak köszönhetően. A sport légrugózás három üzemmódba állítható, és automatikus szintszabályozással rendelkezik. Normál helyzetben az új RS 7 Sportback karosszéria 20 milliméterrel alacsonyabban ül, mint a szokásos felfüggesztésű Audi A7 Sportback. 120 km / h feletti sebességnél további 10 milliméterrel süllyed lejjebb, és olyan emelési módot kínál, amely lehetővé teszi a jármű 20 milliméterrel történő emelését, ha szükséges. Az RS sport légrugózás hangsúlyozott dőlésszögével a vezető számára szabad választást kínál a hosszabb távú kényelem és a legjobb teljesítmény között.

Az opcionális RS sportfelfüggesztés és a Dynamic Ride Control (DRC) tartja az RS 7 Sportback-et – melynek kombinált üzemanyag-fogyasztása 11,4-11,6 l / 100 km-en; kombinált CO2-kibocsátás g / km-ben: 265  - még feszesebben az úton és javítja a kezelhetőséget. A bólintó és oldalirányú mozgások jelentősen csökkennek a lendületesebb vezetés során. Az integrált szeleppel ellátott csillapítók új generációja megkülönböztetett eloszlást biztosít az Audi különféle hajtásválasztási módjai között.

A progresszív kormányzás sportos és közvetlen áttételekkel az új RS 7 Sportback alapvető jellemzője. A sportos grand tourer opcionálisan felszerelhető dinamikus összkerék kormányzással is. Kis sebességnél a hátsó kerekek akár öt fokkal elfordulnak az ellenkező irányba az első kerekekhez képest. Ez egy méterrel csökkenti a forduló kört és az RS 7 Sportback így még agilisabb a városi forgalomban és a szűk kanyarokban. Közepes és nagy sebességnél a hátsó kerekek akár két fokkal is elfordulnak ugyanabba az irányba, stabilan tartva az autót a nyomvonalán.

A vezető az Audi drive select dinamikus kezelőrendszerrel meghatározhatja az RS 7 Sportback karakterét. Hat profil áll rendelkezésre: komfort, automatikus, dinamikus, hatékony és a testre szabható RS-specifikus RS1 és RS2 üzemmód, amelyek közvetlenül engedélyezhetők a kormányon található RS MODE gomb segítségével. Az Audi drive select befolyásolja a különböző paramétereket, ideértve a motor és a sebességváltó kezelését, a kormánymű rásegítést, a felfüggesztést, a dinamikus összkerék kormányzást, a quattro sport differenciálművet, a kipufogólapokat és az automatikus légkondicionáló működését. RS2 módban az ügyfelek egyetlen gombnyomással az elektronikus menetstabilizálót (ESC) sport módra válthatják.

Az új RS 7 Sportback alapkivitelben 21 collos alumínium öntvényből készült 10 küllős csillag kialakítású keréktárcsákkal, és 275/35 gumikkal rendelkezik. Az Audi Sport opcionálisan RS-specifikus kerekeket kínál 22 collos, 5 V-küllős formájú 285/30 gumiabroncsokkal, ezüst színű, matt titán megjelenéssel, fényesen bevont felülettel és fényes antracit-fekete bevonattal. Az RS fékrendszer féknyergei belső szellőzésű és perforált tárcsákkal (420 milliméter elöl, 370 milliméter) alapfelszereltségként feketére vagy kérésre pirosra festettek. Az opcionális RS kerámia fékeknél a féknyereg lehet szürke, piros vagy kék. A tárcsák mérete elöl 440 milliméter, hátul pedig 370 milliméter. Az új RS kerámia fékrendszer a mérlegen 34 kg-mal alacsonyabb értéket mutat, mint acél megfelelője, amely csökkenti a rugózatlan tömeget.

Sportos és futurisztikus: az utastér

Az új Audi RS 7 Sportback belső stílusának legfontosabb elemei a letisztult megjelenés és a sportos részletek. Ugyanúgy, mint a külső dizájn, a tervezés a feszes, szinuszos felületeket és a világosan meghatározott kontúrokat egyesíti. Rengeteg hely van a vezető és az utas számára, ahol a belső tér elemei  tökéletesen átalakulnak egy futurisztikus felhasználói felületté. A felső MMI érintőképernyős kijelző úgy van beágyazva a fekete panelen alapuló architektúrába, hogy szinte lehetetlenné válik észrevenni, hol végződik a kijelző, és kezdődik a környéke. A járművezető a felső RS monitor kijelzőjére felhívhatja a hajtásrendszer alkotóelemeinek hőmérsékletét, a maximális g-erőket, valamint az abroncsnyomásokra és hőmérsékletekre vonatkozó információkat.

A speciális RS kijelzők az Audi virtuális műszerfalát használják a gumiabroncsnyomás, nyomaték, teljesítmény, olajhőmérséklet, feltöltési nyomás, köridők, gyorsulás és g-erők adatainak megadására. A sebességváltó jelzőfénye felszólítja a sofőrt, hogy váltson sebességet, ha a fordulatszám-határértéket elérte. Az opcionális mild hibrid rendszer (MHEV) néhány RS-specifikus információt is mutat.

Az alul egyenesített karimájú, teljesen perforált RS sport bőr kormánykerék, új, nagy RS alumínium váltólapátokkal és többfunkciós gombokkal rendelkezik, amelyekkel a sofőrnek lehetősége van az új Audi drive select RS1 és RS2 üzemmódjának kiválasztására. Ez automatikusan megnyitja az RS-specifikus kijelzőket az Audi virtuális műszerfalon. Az RS és az RS 7 logók díszítik a kormánykereket, az üléseket és a megvilágított, első ajtón lévő küszöbök burkolatait. Az első és a hátsó ajtón lévő logo vetítők az Audi Sport emblémáját a földre vetítik, amikor az ajtók nyitva vannak.

Az RS sport ülések, fekete gyöngy Nappa bőrrel kárpitozva, rombusz mintával és az RS dombornyomással, az alapfelszereltség részei. Még sportosabb opció áll rendelkezésre a Valcona bőr borítású RS sport ülésekkel, méhsejt mintázattal és RS dombornyomással. A perforáció először teszi lehetővé a szellőztetés funkciót.

A két RS dizájn csomag piros vagy szürke színben kapható, ellentétes színű öltéssel az Alcantara kormánykerék peremén, a sebességváltó karon és a térdpárnákon. Mindegyik csomag biztonsági öv pántokat tartalmaz színes szegéllyel és RS padlószőnyegekkel. A karbon, a természetes szürkésbarna fa vagy a matt alumínium opcionális beillesztése számos lehetőséget kínál az utastér testreszabására.

Az új RS 7 Sportback  számos olyan extra funkciót kínál, amelyek az előző modellben nem voltak elérhetők. Az Audi Sport először kínálja az öt ajtós Grand Tourer-t három férőhelyes hátsó üléssel, ugyanakkor sportos négyüléses kivitel két férőhelyes hátsó üléssel is elérhető. A csomagtér 535 liter  alaphelyzetben, amelyet 1.390 literre lehet növelni, ha az osztott hátsó ülés háttámlákat lehajtják. A hosszú csomagtér ajtó alapértelmezés szerint elektromosan kinyílik és záródik opcionális kényelmi kulccsal, amely lehetővé teszi a lábmozgatásos nyitásvezérlést.

A legjobb felszerelés: információs szórakoztató- és segédrendszerek, színek és anyagok

Az új RS 7 Sportbackben az Audi Sport széles körű kényelmet, konnektivitást és vezetőt segítő asszisztens rendszereket kínál. Az atletikus Grand Tourer egyértelmű sportosságot kínál hosszú távon is, amikor az autó sokféle helyzetben segíti a vezetőt. Az autóban több mint 30 asszisztens rendszer érhető el, beleértve az adaptív sebességtartó asszisztenst, az útkereszteződés asszisztenst, a sávváltási figyelmeztetést, a járdaszegély figyelmeztetést és a 360 fokos kamerákat.

Az új Audi RS 7 Sportback színválasztéka tizenhárom féle külső fényezést foglal magában, beleértve a két RS-specifikus Nardo szürke és a Sebring fekete színárnyalatot, a kristályhatást, valamint az öt matt hatású fényezést is. A külső visszapillantó tükrök színei alapkivitelben fényes fekete, matt alumínium vagy az autó színére fényezett opcióként rendelhetők. A szárnyak, lapátok, küszöb-betétek, ablakszegélyek és a hátsó diffúzor klip matt alumínium, fekete vagy karbon megjelenése a   három stíluscsomag szerint változik. Igény szerint az Audi logo karikái és az RS logók elöl és hátul is kaphatók fekete színben is a fekete és a karbon stílusú csomagokhoz. A változatos Audi exkluzív termékcsalád további lehetőségeket kínál a személyre szabáshoz.