Újdonság az Audiról
2019.07.23.

Újra csúcsformában – Az Audi SQ7 TDI

435 lóerős V8-as dízelmotorjával 2016 tavasza óta az Audi SQ7 TDI (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km)*: 7,6 – 7,4; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km)*: 200 – 194) a sorozat csúcsmodellje. A nagyméretű SUV-modell most megújult formában, még impozánsabb megjelenéssel mutatkozik be. Utasterében már alapkivitelben sportülésekkel, az MMI Navigációs rendszer plusz berendezéssel, érintőképernyős kezeléssel és a Performance-nézetet is kínáló Audi virtual cockpit műszeregységgel fogad. A már állóhelyzetből is erőteljes gyorsításokról pedig az elektromos hajtású kompresszorral kiegészített 4.0 TDI aggregát gondoskodik. Az új Audi SQ7 TDI** Európában szeptember végén érkezik a piacra, várhatóan 94 900 eurós alapáron.
Audi

Színtiszta dízel-erő: biturbo V8-as az elektromos hajtású kompresszorral

Az új Audi SQ7 TDI (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km)*: 7,6 – 7,4; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km)*: 200 – 194) igazán bőséges dízel-erővel imponál. Biturbo feltöltésű V8-as 4.0 TDI erőforrása 320 kilowattot (435 LE) teljesít, s az 1250 és 3250 percenkénti fordulatszám közötti tartományon tekintélyes 900 newtonméter forgatónyomatékkal szolgál, ezekkel a paraméterekkel a nagyméretű SUV-modell álló helyzetből mindössze 4,8 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, végsebességét pedig 250 kilométer/órára határolja le az elektronika. Az SQ7 TDI 7,6 – 7,4 liter üzemanyagot igényel 100 kilométerre, amihez kilométerenként 200 – 194 gramm szén-dioxid-kibocsátása párosul.

 

A 48-voltos fedélzeti elektromos részhálózat elektromos hajtású kompresszort (EPC) táplál, amely mindig akkor támogatja a két turbófeltöltőt, amikor a gázpedálon nagy teljesítményigény jelentkezik, miközben a kipufogógázok energiatartalma még túl alacsony. A rendszer ekkor fontos friss többletlevegőt szállít az égésfolyamathoz, így mindenkor – alacsony fordulatszámokról kigyorsításkor és mindenekelőtt elinduláskor – közvetlenül rendelkezésre állhat a hatalmas forgatónyomaték. Az EPC a szívótraktusba építve működik, s kompresszorkerekét kompakt elektromos motor gyorsítja fel mindössze 250 ezredmásodperc alatt akár 70 ezres percenkénti fordulatra. A kipufogórendszerben két aktuátor modulálja a jellegzetesen telt, nyolchengeres-hangzást.

 

 

Dinamikus irányíthatóság – billenésstabilizálás, összkerékkormányzás és sport-differenciálmű

Gyors működésű, nyolcfokozatú tiptronic sebességváltó és a quattro állandó összkerékhajtás juttatja 4.0 TDI aggregát hatalmas erejét az útra. A kiemelkedő menetdinamikai képességekről az alapkivitelhez tartozó sport-légrugózás és a progresszív kormányzás gondoskodik, amelynek áttétele a bekormányzási szög növekedtével egyre közvetlenebbé válik. Még kezesebbnek bizonyul azonban a nagyméretű SUV-modell az összkerékkormányzással, amely alacsony tempónál – jelentősen fokozva az autó agilitását – akár öt fok tartományon az elsőkkel ellentétes, míg autópályán a stabilitás szolgálatában kismértékben az elsőkkel megegyező irányban kormányozza be a hátsó kerekeket. Mindezeken túl az extrafelszerelésként rendelhető advanced futómű-csomag az elektromechanikus aktív billenésstabilizálás technikáját is tartalmazza, amely egyenes menetben egyenetlen útfelületen mérsékelheti hatékonyan a karosszéria nem kívánt mozgásait, sportos vezetéskor pedig a karosszéria kanyarbeli oldalirányú dőléseit csökkenti az optimális dőlésszög-kiegyenlítés révén. A high-tech berendezések együttesének harmadik tagja a még dinamikusabb irányíthatósági tulajdonságokat biztosító sport-differenciálmű, amely a gyors kanyaríveken aktívan osztja el a forgatónyomatékot a hátsó kerekek között. Az Audi SQ7 TDI** így bekormányzáskor és gyorsításkor valósággal a kanyarba préselődik, miközben a rendszer időben elejét veszi minden alulkormányozottsági hajlamnak. Túlzott túlkormányzottság esetén a sport-differenciálmű a forgatónyomatékot a kanyar belső ívén gördülő kerékre irányítva stabilizálja a nagyméretű SUV-modellt.

 

 

Mély benyomást keltő fellépés – a külső megjelenés

Az Audi SQ7 TDI** S-specifikus részletekkel egészíti ki a Q-modellek aktuális dizájnját, s Singleframe hűtőrácsa kettős lamellázatával, külső visszapillantó tükrei alumíniumhatású házaival és négy karakteres, kerek és krómozott kipufogóvégcsövével tér el az alapmodelltől. Első lökhárítójának pengeeleme (blade) hangsúlyosan háromdimenziós kialakítású, hátul pedig még robusztusabb hatást keltő alsó védőlemezt hordoz. Egyes kiegészítő elemei matt ezüst bevonatot kapnak, a fekete elemek optikai csomagja pedig extrafelszerelésként szerepel a kínálatban. További különlegesség a Daytona-szürke gyöngyház külső szín, valamint az Audi exkluzív programjának számos egyéni fényezése.

 

Az Audi SQ7 TDI** már alapkivitelében 20 col peremátmérőjű, ötküllős „Turbina” dizájn szerinti alumíniumöntvény keréktárcsákkal és 285/45 méretű gumiabroncsokkal készül. Tekintettel a nagy motorteljesítményre az első kerekeken 400, a hátsókon 370 milliméter átmérőjű féktárcsákat alkalmaztak a tervezők, a fekete – opcióként vörös – féknyergek pedig elöl S-logót hordoznak. Kívánságra 20 colos, különösen kopásálló, szénszálerősítésű kerámia fékek is rendelhetők, elöl 420, hátul 370 milliméter átmérőjű féktárcsákkal, a féknyergek ez esetben antracitszürke fényezést kapnak.

 

 

Sportos teljesítmény – az utastér és a felszereltség

Utasterében az Audi SQ7 TDI** sötét bőr/Alcantara kárpitozással fogad, a dekorbetétek matt szálcsiszolt alumínium vagy opcióként karbon felülettel hangsúlyozzák a sportos stílust. Kívánságra harmincféle, igény szerint beállítható színnel a kontúr-/hangulatvilágítás-csomag emeli ki az alapvető dizájnvonalakat és -felületeket. A sportülések mellett az elöl „S” felirattal díszített, alumíniumbetétes megvilágított küszöblécek is a szériafelszereltséghez tartoznak, a pedálok, a lábtámasz és a rakodóperem pedig nemesacél borításúak. Az integrált fejtámlával kiformált, kívánságra rendelhető S-sportülés plusz támláján S-nyomattal, pneumatikus támla-oldalpárna állítással és rombuszmintájú steppeléssel varrott Valcona bőr kárpitozással készül. A színpaletta a feketétől a rotorszürkén át, egészen a kizárólag az S-modell számára kínált Arras-vörösig terjed, s a középső kartámasz is harmonikusan illeszkedik az összhatásba. Az S-sportülés plusz szellőztető- és masszázsfunkcióval is felszerelhető.

 

A csúcsszínvonalú hálózati kapcsolatokról már alapkivitelben az érintőképernyős kezeléssel kiegészített MMI Navigációs rendszer plusz gondoskodik, az LTE advanced technológiát, WLAN-hotspotot, a természetes hangvezérlést és az Audi connect szolgáltatások széleskörű portfólióját egyaránt elhozva a fedélzetre. Utóbbi része egyebek mellett az online-közlekedési információk, a Google Earth igénybevételével zajló navigáció, a hibridrádió és az Amazon az MMI kezelési rendszerbe integrált, felhőalapú Alexa beszédszolgáltatása is. Újdonságként egészítheti ki mindezt a közlekedésilámpa-információ, amely az autót a közlekedési lámpák központi számítógépével hálózatba kapcsolva a teljes egészében digitális kombinált műszeregységen, illetve az extrafelszerelésként rendelhető Head-up kijelzőn szolgál információval a vezető számára, nagyban hozzájárulva a gazdaságos közlekedéshez és hatékonyan segítve a folyamatos forgalomáramlást. Az Audi virtual cockpit minden műszert S-specifikus megjelenítéssel ábrázol, Performance-nézete pedig az ez esetben különösen sportos stílusú fordulatszámmérőt helyezi a középpontba.

 

Mindemellett számos kényelmi felszerelés egészíti ki a széleskörű kínálatot, mint például a négyzónás automatikus légkondicionáló berendezés, az ajtók zajtalan zárását szolgáló szervofunkció, a térhangzású Bang & Olufsen Advanced Sound System, valamint az illatosítást és ionizátort is magában foglaló légminőség-csomag. A dinamikus irányjelzőkkel kiegészített Matrix-LED fényszórók alternatívájaként a lézervilágítást is tartalmazó HD-Matrix-LED fényszóróit kínálja az Audi. A rendelkezésre álló vezetői segédrendszerek egész sorából kívánságra a vezetőt a jármű hossz- és keresztirányú irányításában egyaránt támogató adaptív menetasszisztens is megrendelhető.

 

Az Audi SQ7 TDI** július végétől rendelhető, alapára Németországban várhatóan 94 900 euró, míg a hétüléses kivitelé 96 420 euró lesz.

 

 

Az említett modellek üzemanyag-fogyasztási és szén-dioxid-kibocsátási adatai

(Az üzemanyag-fogyasztási és a szén-dioxid-kibocsátási adatok, illetve a gazdaságossági besorolások a megadott tartományban a választott keréktárcsák/gumiabroncsok függvényeként alakulnak.)

 

Audi SQ7 TDI

Üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 7,6 – 7,4;

Szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 200 - 194

 

A megadott felszereltségek, adatok és árak a németországi modellprogramra érvényesek. A változtatás és a tévedés joga fenntartva!

 

* Az üzemanyag-fogyasztási és a szén-dioxid-kibocsátási adatok a megadott tartományban a választott keréktárcsák/gumiabroncsok függvényeként alakulnak.

 

** Az említett és a német piacon elérhető modellek üzemanyag-fogyasztási és szén-dioxid-kibocsátási értékei együttesen a jelen médiainformáció végén található felsorolásban tekinthetők meg.

 

A megadott üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékeket a vonatkozó jogszabályi előírás szerinti mérési eljárások során határozták meg. 2017. szeptember 1. óta bizonyos új gépkocsik típusengedélyezése már a Személygépkocsik és Könnyűhaszonjárművek Világszerte Összehangolt Teszteljárása (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure; WLTP) alapján történik, amely az üzemanyag-fogyasztás és a szén-dioxid-kibocsátás valósághűbb mérését szolgálja. 2018. szeptember 1-től a WLTP fokozatosan felváltja az Új Európai Menetciklust (NEDC). A valósághűbb mérési körülmények eredményeképpen a WLTP során felvett üzemanyag-fogyasztási és szén-dioxid-kibocsátási értékek számos esetben magasabbra adódnak, mint az NEDC szerint mért értékek.

További információ a WLTP és az NEDC közötti eltérésekről a wwww.audi.hu/wltp oldalon található.

 

Egyelőre az NEDC-értékeket kötelező megadni, a már a WLTP szerint engedélyezett új gépkocsik esetében pedig a vonatkozó NEDC-értékeket a WLTP-értékekből kell származtatni. A WLTP kötelező érvényű használatáig igény szerint a vonatkozó WLTP-értékek is megadhatók. A tartományként megadott NEDC-értékek nem egy adott járműre vonatkoznak és nem képezik ajánlat részét, csupán a különböző járműtípusok közötti összehasonlítás célját szolgálják. A további felszerelések és tartozékok (például kiegészítő elemek, eltérő gumiabroncsméret) megváltoztathatják a jármű bizonyos paramétereit – például saját tömegét, gördülési ellenállását és aerodinamikai tulajdonságait – és az időjárási, illetve forgalmi viszonyok, valamint az egyéni vezetési stílus mellett befolyásolhatják üzemanyag- illetve elektromosáram-fogyasztását, szén-dioxid-kibocsátását és menetteljesítményeit.

 

További információ az új személygépkocsik hivatalos üzemanyag-, illetve elektromosáram-fogyasztási és hivatalos fajlagos szén-dioxid-kibocsátási adatairól a „Leitfaden über den Kraftstoffverbrauch, die CO2-Emissionen und den Stromverbrauch neuer Personenkraftwagen” („Tájékoztató az új személygépkocsik üzemanyag-fogyasztásáról, szén-dioxid-kibocsátásáról és elektromosáram-fogyasztásáról”) kiadványban található, amely minden értékesítési helyen, valamint a DAT Deutsche Automobil Treuhand GmbH társaságtól (D-73760 Ostfildern, Hellmuth-Hirth Str. 1.) vagy a www.dat.de internetes oldalról térítésmentesen szerezhető be.