1. Hírek
  2. Volkswagen Polo GTI R5-tel folytatja a MOL Racing Team
Újdonság a Volkswagenről

Volkswagen Polo GTI R5-tel folytatja a MOL Racing Team

2019-ben az új Volkswagen Polo GTI R5-tel versenyez a Rali Európa-bajnokságban a Herczig Norbert – Ferencz Ramón kettős. A MOL Racing Team párosa már a hétvégén bemutatkozik az új autóval.

volkswagen Open Corner

A négyszeres magyar bajnok és a 2018-as Rali Európa-bajnokság hatodik helyezettje Herczig Norbert és navigátora Ferencz Ramón az elsők között versenyez majd az új Volkswagen Polo GTI R5-tel, amelyet két héttel ezelőtt vett át az osztrák BRR Team a Volkswagen Motorsporttól.

 

„Tíz évvel ezelőtt, 2009 nyarán, amikor beléptem a Porsche Hungária ajtaján, szintén az elsők között voltunk, akik az akkor új Skoda Fabia S2000-ret választottuk. Kilenc csodálatos szezont töltöttünk együtt a Skodával, három abszolút bajnoki címet nyertünk, és kétszer álltunk az ERC dobogón. Nehéz döntés volt, hogy márkát váltunk, de abban bízom, hogy a Volkswagennel is hasonló sikereket érünk majd el” – mondta Herczig Norbert.

 

A Volkswagen Polo GTI R5 versenyautó fejlesztését ősszel fejezte be a gyár, a Katalán Ralin pedig dobogós helyen végzett vele Petter Solberg. A Baumschlager Racing Team is részt vett a fejlesztésben, és az első két ügyfélautót is ők kapták. Ezek közül az egyik lesz Herczig Norberték versenyautója a 2019-es szezonban.

 

„Megkönnyítette a döntést, hogy a BRR Team is komoly szerepet vállalt az autó fejlesztésében, hiszen a technikai hátteret továbbra is tőlük kapjuk. Az is fontos volt számomra, hogy a konszernen belül maradunk. Nemzetközi szinten a Volkswagen csoport, itthon pedig a Porsche Hungária garancia arra, hogy továbbra is a legjobb technikával és a legjobb háttérrel versenyezhetünk. Ugyan az R5-ös versenyautókra vonatkozó szabályok elég szigorúak, de egy új fejlesztésű autó mindig előrelépést jelent” – nyilatkozta a pilóta, aki a Katalán Ralin testközelből figyelte a Volkswagen Polo GTI R5 első versenykilométereit. „Nagyon meggyőző volt az autó, főleg murván teljesített kiemelkedően, de aszfalton is nagyon gyors volt. A szervizháttér is jól átgondolt, látszott, hogy a Volkswagen Motorsport a megszokott profizmussal fejlesztette az autót. Egyedül a gyári versenyautók dekorációja nem tetszett, szerintem a mi autónk szebb lett” – foglalta össze az első tapasztalatokat Norbi.

 

A Volkswagen Polo GTI R5 fejlesztését a gyár motorsport csapatának azon tagjai végezték, akinek előző munkája a verhetetlen, négyszeres világbajnok Volkswagen Polo R WRC volt. Az új Polo GTI R5 négykerékhajtású, 1.6 literes közvetlen befecskendezéses turbófeltöltéses motorja 272 lóerős. A MOL Racing Team természetesen az idei évben már bizonyított MOL HI5 üzemanyagot használja majd, amelyhez már elkészült a speciális motorvezérlő program is. Az első versenyt pedig már a hétvégén teljesíti a csapat, rajthoz állnak a Mikulás Ralin.

 

„Természetesen ez tesztverseny lesz, és abban bízunk, hogy az új autó mellett abban tudunk majd előre lépni a következő évben, hogy többet tudunk majd tesztelni a versenyek között is. Az idei hat verseny helyett jövőre hetet tervezünk, az olaszországi futamot fogjuk kihagyni. Nekünk is kell egy kis nyári szünet, és a Lengyel Rali utáni másfél hónap remek lehetőség lesz arra, hogy részletesen kiértékeljük az első négy forduló tapasztalatait, és így fussunk neki a szezon utolsó három versenyének” -árulta el a terveket Herczig Norbert, és végül a célokat is megfogalmazta. „Az idei két dobogós helyezésünk és a folyamatosan javuló időeredményeink alapján azt hiszem, már megcélozhatjuk az év végi dobogót. 2019-ben már javarészt ismert pályákon versenyzünk majd, és ha sikerül végrehajtani a tervezett tesztprogramot is, akkor a Volkswagen Polo GTI R5-tel nem csak év közben a futamokon, hanem a szezon végén is elérhető lesz a dobogó.”

A Rali Európa-bajnokság előzetes versenynaptárában 2019-ben nyolc verseny szerepel. Márciusban az Azori-szigeteken kezdődik a sorozat. A szezonnyitó murvás futamot a Kanári-szigetek aszfaltos versenye követi, majd a csapat számára egy új verseny, a murvás lettországi futam következik. Júniusban a mezőny az év első felét a Lengyel Ralin szintén murván fejezi be. A júliusi Rally di Roma Capitale-t a tervek szerint kihagyják a fiúk, ám augusztus közepén már újra ott lesz a csapat az aszfaltos Barum Ralin. Szeptember végén a ciprusi murvás pályák is ismerősek lesznek Herczig Norbertnek és Ferencz Ramónnak, hiszen idén a dobogó harmadik fokán fejezték be a versenyt.

 

Az FIA European Rally Championship 2019, előzetes versenynaptára:

március 21-23.: Azores Airlines Rallye, murva

május 2-4.: Rally Islas Canarias, aszfalt

május 24-26.: Rally Liepaja, aszfalt

június 28-30.: Rally Poland, murva

július 19-21.: Rally di Roma Capitale, aszfalt

augusztus 16-18.: Barum Czech Rally Zlín, aszfalt

szeptember 27-29.: Ciprus Rally, murva

november 8-10.: Rally Hungary, aszfalt

Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

Hölgy Hölgy
Úr Úr
Érdeklődöm a weboldalakról származó tartalom iránt
Volkswagen, Audi, SKODA telephely Volkswagen, Audi, SKODA telephely
SEAT és CUPRA telephely SEAT és CUPRA telephely
Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.