1. Hírek
  2. Nem retten meg a térdig érő sártól az új Volkswagen Amarok!
Bemutatkozó

Nem retten meg a térdig érő sártól az új Volkswagen Amarok!

Néhány hete már rendelhető a Volkswagen Amarok új generációja a hazai márkakereskedésekben. Egy rövid menetpróba során megnéztük, hogy mit tud a masina.

Nem retten meg a térdig érő sártól az új Volkswagen Amarok! Open Corner

Néhány évnyi szünet után újra vásárlókra vadászik a Volkswagen Amarok, hiszen megérkezett a második generáció, amelynek minden egyes milliméterét újragondolták. Ami persze virágnyelven azt is jelenti, hogy közös alapokra épül a kékoválosok pickupjával. Azonban a formatervezők jó munkát végeztek, sikerült a Volkswagen formanyelvére faragni a platóst. A csúcsváltozatok orra ráadásul még karakteresebb az X-alakzattal, a rendszámtábla-tartója felett pedig dombornyomott „Amarok” felirat húzódik.


Az orr alsó részén (a Life kiviteltől) még két (az Amarok alapkivitel esetében egy) integrált, úgynevezett mentő-vonószem is rendelkezésre áll, amelyek terhelhetősége meghaladja a hagyományos vonószemekét. Az új pickup 9,6 centivel nőtt az elődjéhez képest, így most 5,35 méter, míg a tengelytávolsága 17,3 centivel nőtt 3,27 méterre. Szélessége 1,9 méter, a magassága viszont a választott keréktárcsa/gumiabroncs kombinációtól függően 1,75 és 1,88 méter között alakul.


Rövidebbek lettek a karosszéria-túlnyúlásai, elöl 86,5 centiméter az érték, hátul pedig 1,21 méter. Mindez jobb terepképességekhez vezet. Az első terepszög 30 fok, a hátsó 26 fok, a tengelyek közötti rámpaszög pedig akár 21 fok. Továbbá a gázlómélysége 50-ről 80 centiméterre nőtt, az autó szabadmagassága pedig a felszereltségtől és a gumiabroncsmérettől függően a 23,7 centimétert is elérheti, a fordulókör átmérője pedig 12,93 méter.


Hátul a raktérajtón csaknem teljes szélességében dombornyomott „Amarok” felirat húzódik, az ajtó belső oldalán pedig praktikus mérőlécet alakítottak ki a tervezők. Fontos, hogy elődjével ellentétben a rakfelület ajtaja a Life felszereltségi változattól már alapkivitelben a központi zár része. A plató első ízben elektromos mozgatású rolóval is lefedhető, amely a kulcs gombjával, a vezetőülésből vagy közvetlenül a platóról működtethető. A kényelemre is nagy hangsúlyt fektettek, elöl nem lehet belekötni az ülésekbe, de a sárdagasztás közben kipróbált hátsó helyen sem volt nyűg az utazás.


Bent akár 12,3 colos digitális műszeregység várhat a sofőrre (alapból csak 8 colos és félig analóg). Ugyanakkor a 10,1 colos központi kijelző alapból jár, a magasabb felszereltségek esetén ez már 12 colos. A fedélzeti rendszerek része az Android Auto (Google) és a CarPlay (Apple), amelyekkel az okostelefonos alkalmazások az infotainment-rendszerbe integrálhatók. Szintén széria Európában a Volkswagen mobil online-szolgáltatások, azaz a VW Connect legújabb generációja.


Motorfronton három lehetőség közül választhatnak az ügyfelek. A belépő szint a 170 lóerős 2.0 TDI. Ez a négyhengeres motor 3500-as percenkénti fordulatszámtól adja le legnagyobb teljesítményét, 405 newtonméter maximális forgatónyomatékát pedig 1750 és 2500 percenkénti fordulat között kínálja. A 125 kilowattos TDI-motor már alapkivitelben elektronikusan kapcsolható 4Motion összkerékhajtással és hatfokozatú manuális sebességváltóval kecsegtet.


Az erősebbik kétliteres dízel már biturbós, 205 lóerős. A csúcsteljesítmény 3750 percenkénti fordulattól, az 500 newtonméter maximális forgatónyomaték 1750 és 2000 percenkénti fordulatszám között áll rendelkezésre. Ez a hatfokozatú manuális mellett extraként tízfokozatú automata sebességváltóval is rendelhető. Ez a TDI-erőforrás minden esetben a profibb, kapcsolható összkerékhajtáshoz (4Motion) csatlakozik, amely elektromechanikus központi osztóművön keresztül osztja el a forgatónyomatékot az első és a hátsó tengely között.


A csúcs-TDI háromliteres V6-os 240 lóerővel, amit 3250-es percenkénti fordulatszámtól, míg a 600 newtonméter maximális forgatónyomatékot 1750 és 2250 percenkénti fordulat között adja. Ez kizárólag a tízfokozatú automatikus sebességváltóval és a profibb összkerékhajtással elérhető.


Na, de mi ez a kétfajta összkerékhajtási rendszer? Mindkét rendszer a választott üzemmódtól függően osztja el a forgatónyomatékot az első tengely és a hátsó tengely (nagy terhelhetőségű merevtengely) között. Emellett mindkét rendszer a hátsó tengely gombnyomásra kapcsolható differenciálzárjával (extrafelszerelés) is kiegészíthető, amely egyenletesen osztja el a hátra érkező forgatónyomatékot a hátsó kerekek között. Ám a bővített kapcsolható összkerékhajtás-rendszer egy negyedik üzemmódot is kínál, amely többlamellás központi tengelykapcsolón keresztül osztja el a forgatónyomatékot a négy kerék között. A vezető a középkonzol forgókapcsolójával választhat üzemmódok között, amelyek közül az alapértelmezett az említett 4A.


Emellett ott van még a hat „menetüzemmód” is, amelyek között a sebességváltókar előtti Mode gombot megnyomva lehet variálni. A rövid próbán pedig kiderült, hogy bátran lehet terepezni az Amarokkal, persze nagyban függ a gumiabroncsoktól, hogy mire képes. Ha kell, akkor bátor dagonyázó, de a városiasabb felszereltséggel csinos szabadidő-autó is lehet belőle, amit kellemes vezetni a szilárd burkolatú utakon is.


Mielőtt rátérek az árcédulájára, érdemes megemlíteni, hogy több mint húsz új vezetői segédrendszer szolgálhat az autóban. Valamint az új pickup ötféle felszereltségi változatban jelenik meg a piacon. A belépőszint a sima Amarok kivitel, amelyet a Life és a Style követ, illetve egyaránt csúcsváltozatként érkezik a PanAmericana (offroad karakterrel) és az Aventura (városiasabb karakterrel). A színpaletta 8 tagú a tiszta fehértől az éjfeketén, csillámkéken, világosszürkén, sötétszürkén, mélyvörösön, csillám bézsen át a középkékig. Végül az a bizonyos ár: a 170 lóerős, 6 sebességes Amarok 2.0 TDI 4Motion induló ára Magyarországon nettó 18 470 880 forint, de egy csúcsfelszereltségű, V6-os modell ára a 30 millió forintot is elérheti.

Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

Hölgy Hölgy
Úr Úr
Érdeklődöm a weboldalakról származó tartalom iránt
Volkswagen, Audi, SKODA telephely Volkswagen, Audi, SKODA telephely
SEAT és CUPRA telephely SEAT és CUPRA telephely
Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.