1. Hírek
  2. Összkerékhajtású pickup high-tech felszereltséggel – Megérkezett a Volkswagen Haszonjárművek új Amarok sorozata
Bemutatkozó

Összkerékhajtású pickup high-tech felszereltséggel – Megérkezett a Volkswagen Haszonjárművek új Amarok sorozata

Gyorsít az új Amarok: strapabíró pickup, egyfajta négykerekű multifunkciós munkaeszköz, amely alaposan átgondolt, az utasterétől egészen a platójáig. Hajtásáról erőteljes és gazdaságos turbófeltöltésű motorok gondoskodnak, kétféle összkerékhajtási rendszeren keresztül. Felszereltségétől függően több mint 25 vezetői segédrendszer, akár 12,3 col képátlójú kijelzőfelületek és képernyők, a digitális és az analóg kezelőelemek gyakorlatias együttese és igényes anyagválasztás jelent egyértelmű előrelépést a több mint 830 ezer példányban értékesített elődjéhez viszonyítva.

Összkerékhajtású pickup high-tech felszereltséggel – Megérkezett a Volkswagen Haszonjárművek új Amarok sorozata Open Corner

Multifunkciós munkaeszköz az igazi profiknak - Az akár 1,19 tonna hasznos teherbírásnak, a 3,5 tonna vontatható tömegnek és a még átgondoltabb kialakítású platónak köszönhetően az új Amarok szinte minden elképzelhető feladatot elláthat, munka közben és szabadidőben egyaránt. Új hajtás-, asszisztens- és kezelési rendszereivel, a pickupok jellegzetesen robusztus konstrukciójával, valamint sokrétűen variálható és kihasználható rakterével (pl. Cargobox) az Amarok karizmatikus formavilágú második generációja a szakemberek legkorszerűbb multifunkciós munkaeszközeként mutatkozik be.


Összkerékhajtás és két csúcsváltozat - Az új Amarok annak jegyében született a Volkswagen Haszonjárművek tervezőasztalán, hogy bármilyen út kihívásának megfelelhessen, ezért Európában és a világ számos más részén puszta hátsókerékhajtás helyett már alapkivitelében összkerékhajtással jelenik meg. Akár öt különösen gazdaságos négy-, illetve hathengeres turbófeltöltésű motor valamelyike gondoskodhat a munka és a privát használat során szükséges hajtásról. Az új Amarok palettáján emellett öt felszereltségi változat is sorakozik: az Amarok, Life és Style felszereltségi szintek, valamint a PanAmericana (terepjáró karakter) és az Aventura (exkluzív karakter) csúcsváltozatok. Az új Amarok sorozatot eleve négyajtós, duplafülkés (DoubleCab) és - az Európán kívüli piacok számára - kétajtós rövidfülkés (SingleCab) pickupnak tervezték.


Hosszabb és tágasabb - Az új Amarok 5350 milliméteres hosszúsága 96 milliméterrel haladja meg az előd modellét, míg 3270 milliméteres tengelytávja 173 milliméteres növekményt képvisel. Mindez tágasabb belteret jelent a duplafülkében. Mivel tengelytávja nagyobb mértékben nőtt külső hosszúságánál, rövidültek a karosszéria-túlnyúlások, ami feszesebb arányokban, illetve a nagyobb első és hátsó terepszögnek - az Amarok duplakabinos esetében elöl akár 30, hátul akár 26 fok - köszönhetően jobb terepjáró képességekben is megmutatkozik.


Négy és hat henger - Az adott piactól függően akár négy turbófeltöltésű dízel (négy- és hathengeres TDI) és egy turbófeltöltésű benzinmotor (négyhengeres TSI) sorakozik az Amarok új generációjának kínálatában. Mind az öt motorizáció közös jellemzője a magasfokú gazdaságosság és a nyomatékgazdag karakterisztika. Az afrikai piacokon például a négyhengeres, 2,0 literes, 110 kW (150 LE)1 teljesítményű TDI alapmotor kerül forgalomba, míg a következő teljesítménylépcső - a 2,0 literes, négyhengeres TDI-erőforrás 125 kW (170 LE)2 teljesítménnyel - a világ számos piacán, így Európában is megjelenik. Harmadik szintként négyhengeres, 2,0 literes biturbo-feltöltésű TDI-motort kínál a Volkswagen Haszonjárművek, amely Európában 151 kilowattot (205 LE)2 teljesít. Az új csúcs-TDI a 3,0 literes, V6-os aggregát, amely az Euro 6 kipufogógáz-szabvány szerinti változatában 177 kW (241 LE)2 teljesítményt produkál. Más országokban, mint Ausztrália, Új-Zéland vagy Dél-Afrika, a két erősebb TDI-motor akár 155 kW (210 LE)1, illetve 184 kW (250 LE)1 teljesítményt is elérhet. Azon piacokra, ahol a pickupok szegmensében a benzinmotorok meghatározóak, egy négyhengeres, 222 kilowattos (302 LE)1 TSI-erőforrás is készült.


Új tízfokozatú automata sebességváltó - A 110 kW teljesítményű Amarok ötfokozatú manuális sebességváltóval és hátsókerék-hajtással kapható, míg a 125 és 151 kilowattos TDI-erőforrások Európában és számos más országban alapkivitelben hatfokozatú manuális váltóműhöz csatlakoznak. A 125 kW teljesítményű TDI-motor extrafelszerelésként piactól függően hatfokozatú automata sebességváltóval rendelhető, míg a 2,0 literes, 151 kilowattos TDI ugyancsak feláras opcióként az új, tízfokozatú automata váltóművel is konfigurálható. A 155 kilowattos és a V6-os TDI, valamint a turbófeltöltésű benzinmotor már alapkivitelben a tízfokozatú automata sebességváltóval egészül ki.


3,5 tonna vontatható tömeg - Európában az Amarok minden automatikus sebességváltóval szerelt változata akár 3,5 tonna össztömegű utánfutót is vontathat, míg Európán kívül a manuális váltóművel készült modellek esetében is 3,5 tonna a maximális vontatható tömeg. Elődjéhez képest az új Amarok szerelvény-össztömege világszerte 6,0 tonnáról 6,5 tonnára nőtt. A duplafülkés modellek maximális hasznos teherbírása 1,19 tonnára bővült.

Két összkerékhajtási rendszer - Európában és számos más országban az Amarok már alapkivitelében összkerékhajtással (4MOTION) érkezik az ügyfelekhez. Motorváltozattól függően kétféle 4MOTION rendszer szerepel a kínálatban, egy három-, valamint a csúcsváltozatban négy hajtásüzemmóddal használható, kapcsolható összkerékhajtás. A negyedik üzemmódként (4A) a csúcsváltozat többlamellás tengelykapcsolón keresztül változó, így automatikus forgatónyomaték-elosztást kínál az első és a hátsó tengely között. Az összkerékhajtás képességeit extrafelszereltségként rendelhető differenciálzár és az intelligens menetüzemmódok (Drive Modes) tökéletesítik tovább.


Több mint húsz új vezetői segédrendszer - Felszereltségtől függően akár 25 asszisztensrendszer gondoskodhat fokozott kényelemről és biztonságról, amelyek közül több mint húsz - például az Intelligens sebesség-asszisztens (Intelligent Speed Assist), a be- és kiállást is támogató Parkolási Asszisztens (Park Assist), a 360 fokos nézetet kínáló Környezetmegfigyelő rendszer (Area View), a Sávváltás-asszisztens (Side Assist) és a Közlekedési táblák felismerő funkciója (Road Sign Recognition) - újdonság a második generációs Amarok fedélzetén.

Egyéni orrkialakítás - Különösen erőteljes megjelenésű az új pickup karosszériája. "Új nemzedéke számára jelentősen átdolgoztuk az Amarok archetipikus formavilágát, amely egyértelműen kifejezőbbé és még egyedibbé vált" - foglalta össze Albert Kirzinger, a Volkswagen Haszonjárművek vezető formatervezője. Önmagáért beszél az új, karizmatikus orrkialakítás, és különösen markáns a jellegzetes Volkswagen-gének jellemezte, masszívan tornyosuló motorházfedél.


Semmi mással össze nem téveszthető fénydizájn - Ugyanez érvényes a hűtőrács felső vízszintes kereszttagjaira és a közéjük harmonikusan simuló, immár minden változaton az alapfelszereltséghez tartozó, karcsú LED-fényszórókra is. Az Amarok PanAmericana, az Amarok Aventura és országtól függően az Amarok Style alapfelszereltségében már az IQ.LIGHT LED-Matrix fényszórók szerepelnek, amelyek az út interaktív megvilágításáról és semmi mással össze nem téveszthető fénydizájnról gondoskodnak. A keresztlécek alatt a hűtőrács - modellváltozattól függően - az orr egy további vízszintes, vagy a PanAmericana és az Aventura esetében X-alakú traktusához csatlakozik. A rendszámtábla-tartó felett mindkét csúcsmodellen dombornyomott "Amarok" felirat, jobb és bal oldalán pedig LED-technikájú ködfényszórók (a Life felszereltségi szinttől széria) kaptak helyet.


Körvonalak és farkialakítás markáns karakterrel - Az Amarok jellegzetes formai stílusjegyei a félkör alakú kerékjáratok, amelyeket sok más pickup-modelltől eltérően íves helyett csaknem teljesen egyenes vonal zár le felülről. A sárvédők erőteljesen domborodnak az akár 21 col átmérőjű keréktárcsákkal szerelt kerekek körül, a kerékjáratokat pedig robusztus fekete műanyagborítás szegélyezi. Hasonlóképpen markáns a Volkswagen Haszonjárművek új pickupjának farkialakítása is. A VW-embléma alatt a raktérajtó csaknem teljes szélességében dombornyomott "Amarok" felirat húzódik, a far külső szegélyét pedig a hátsó lámpatestek alkotják, amelyek mélyen az autó oldalába nyúlnak, s a PanAmericana és Aventura változatokon C-alakú kialakítást kapnak és már alapkivitelben LED-technikával működnek.


Beltér professzionális feladatokra - Praktikusan kialakított kezelőelemeivel és digitális képernyőivel kifejezetten funkcionális és kiváló minőségű belteret alkotott a Volkswagen Haszonjárművek tervezőcsapata az Amarok számára. Az anyagválasztás már olyan luxuskategóriájú SUV-modellekét idézi, mint például a Volkswagen Touareg. A műszerfalat letisztult elrendezés jellemzi, emellett jól áttekinthető és ergonómiai kialakítása a vezetőre összpontosít. A kijelzőelemek spektrumát már az alapváltozattól a 8,0 col képátlójú digitális műszeregység (Digital Cockpit; a Style változattól teljes egészében digitális kivitelben és 12,3 col átlójú kijelzőfelülettel), valamint az infotainment-rendszer függőleges állású érintőképernyője (10,1 col, a Style változattól pedig 12,0 col képátlóval) alkotja. A Volkswagen Haszonjárművek digitális funkciók, illetve ergonomikusan kialakított gombok, illetve forgatókapcsolók intuitíven használható együttesét alkalmazza Amarok modelljeiben. Az infotainment-rendszer hangereje így forgatógombbal állítható, míg az összkerékhajtás beállításai, illetve a parkolás, a légkondicionálás és a vezetői segédrendszerek gombokkal vezérelhetők. E robusztus kapcsolók felszereltségtől függően krómdíszítésűek is lehetnek.


Exkluzív Harman Kardon hangrendszer és bőrbevonatú ülések - A felszereltség további elemei, mint például a 640 watt teljesítményű Harman Kardon hangrendszer - amely az Amarok PanAmericana és az Aventura esetében az alapfelszereltséghez tartozik - harmonikusan illeszkednek e kiváló minőségű részletmegoldások jellemezte környezetbe. Hasonlóképpen az Amarok PanAmericana és Aventura alapfelszereltségének része az elegáns kontrasztárnyalatú díszvarrással kidolgozott, különösen igényes bőrhatású műszerfalborítás. Új ülései szintén az Amarok prémiumpozicionálásához igazodnak: a vezető és az első utas kimondottan ergonomikus ülésekben foglalhat helyet, amelyek a magasabb felszereltségi változatokban akár tíz irányban elektromosan állíthatók. A duplakabin hátul három felnőtt számára is bőséges helyet és színvonalas kényelmet biztosít. A Style változat ülései eleve ArtVelours mikroszálas kárpittal készülnek, míg az Amarok PanAmericana és Aventura számára éppoly nemes hatású, mint strapabíró minőségű bőrt választottak a Volkswagen Haszonjárművek tervezői.

Bőséges rakfelület és akár 1,19 tonna hasznos teherbírás - Egyaránt feltűnően tágas a dupla- (DoubleCab) vagy szimplafülke (SingleCab) mögötti rakfelület, amely az elődmodellhez hasonlóan a kerékjáratok között rendelkezésre álló 1227 milliméternyi szabad hellyel egy keresztben vagy hosszában elhelyezett euro-raklap számára is elegendő helyet kínál. A plató hosszúsága zárt ajtóval a duplafülkés kivitelen 1624, míg a szimplafülke mögött 2332 milliméter, így utóbbi esetben akár két Euro-paletta is felrakható. A rakomány a plató és az oldalfalak masszív gyűrűivel rögzíthető. Az oldalfalak magassága szintén a felszereltségtől függően legfeljebb 21 milliméterrel akár 529 milliméterre nőtt.


Minden igényt kielégít a tartozékok palettája - Fontos a világjárók számára, hogy a tető statikus terhelhetősége 350 kilogrammra emelkedett, ami például egy tetősátor számára is elegendő. Gyári extraként vagy a tartozékok választékában olyan felszerelések is rendelkezésre állnak majd, mint az akár 21 col átmérőjű könnyűfém keréktárcsák, a terepes (All-Terrain) gumiabroncsok (18 col átmérőig) és a különböző vonóberendezések. A plató választható extrái között olyan hasznos megoldások szerepelnek, mint a kerékpártartó, a multifunkciós szállítórendszer, a különböző raktérrolók (Rollcover) és a plató felett átívelő hátsó bukócsövek (Styling Bar) legkülönfélébb kiviteleinek kínálata, valamint a kizárólag az Amarok Aventura számára rendelhető sportos (Sports Bar) bukókeret. Ismét lesz a raktér fölé szerelhető keménytető (HardTop), amellyel a pickup egy kisteherautó teherbírását kínáló SUV-modellé alakítható.


A 170 lóerős, 6 sebességes Amarok 2.0 TDI 4Motion induló ára Magyarországon nettó 14.544.000 Forint, de rendelhetők lesznek a Life, Style, Aventura és PanAmericana felszereltségek is. Az árakkal kapcsolatos bővebb információk a Volkswagen Haszonjárművek konfigurátorában elérhetők.

Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

Hölgy Hölgy
Úr Úr
Érdeklődöm a weboldalakról származó tartalom iránt
Volkswagen, Audi, SKODA telephely Volkswagen, Audi, SKODA telephely
SEAT és CUPRA telephely SEAT és CUPRA telephely
Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.